کد خبر: ۱۱۱۱۵۶
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۰

چاوز: همکاری با ایران، امری مقدس است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: همکاری با ایران، امری مقدس است و ونزوئلا بی‌هیچ قید و شرطی، در کنار ملت بزرگ ایران باقی خواهد ماند.
 
اینها، جملاتی است که هوگو چاوز، رییس‌جمهوری ونزوئلا در سفر به ایران بیان کرده و بسیاری از رسانه‌های امریکای لاتین، آن را به عنوان تیتر اخبار و گزارش‌های خود برگزیده‌اند. 

روزنامه لاناسیون، چاپ آرژانتین با انتخاب تیتر "چاوز: همکاری با ایران، امری مقدس است"، نوشته است: رییس‌جمهوری ونزوئلا در جریان نهمین سفر خود به ایران، تمایل خویش را برای تقویت هر چه بیشتر روابط دو جانبه در همه زمینه‌های سیاسی و اقتصادی با دولت محمود احمدی‌نژاد اعلام کرد.

این روزنامه نوشت: چاوز و احمدی‌نژاد در محوطه کاخ ریاست‌جمهوری در تهران به گرمی یکدیگر را در آغوش گرفتند و ضمن ابراز نفرت از "امپریالیسم"، بر انتقادات‌شان از سیاست‌های خصمانه واشنگتن پای فشردند.

خبرگزاری افه اسپانیا نیز گزارش داد که چاوز هنگام ورود به تهران، از حق ایران برای توسعه برنامه هسته‌ای خود دفاع و تاکید کرد که دولتش، در هر شرایطی، از ایران پشتیبانی خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، رییس‌جمهوری ونزوئلا گفت: روابط بین ایران و ونزوئلا حقیقتا برادرانه است و پتانسیل‌های زیادی برای همکاری در هر دو طرف وجود دارد که باید کشف شود.

وی افزود: توسعه همکاری با ایران، یک وظیفه مقدس برای ونزوئلا است که با جدیت آن را دنبال خواهیم کرد.

چاوز تصریح کرد: اگر کشورهای مستقل مانند ایران و ونزوئلا توانمندی‌های خود را در هم آمیزند، قدرت ما علیه امپریالیسم به گونه ای قابل توجه افزایش خواهد یافت.

ایران و ونزوئلا در سال‌های اخیر بیش از 200 سند همکاری در قالب توافقنامه و یادداشت تفاهم در زمینه‌های مختلف امضا کرده اند که ارزش تجاری آنها بیش از 5 میلیارد دلار برآورد می‌شود.

بنا به گزارش‌ها، رییس‌جمهوری ونزوئلا امروز چهارشنبه پس از دیدار با مقام معظم رهبری و بازدید از چند مجتمع صنعتی در قم، تهران را به قصد دمشق ترک خواهد کرد.

چاوز، سفر دوره‌ای خود را به اروپا و آسیا با بازدید از روسیه، بلاروس و اوکراین آغاز کرد و پس از ایران و سوریه، به لیبی و پرتغال خواهد رفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین