کد خبر: ۱۱۱۱۸۵
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۸۹ - ۲۲:۱۲
تقی‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد:

شناسایی عاملان انتشار استاکس‌نت در کشور

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تقی‌پور در پاسخ به سوالی درباره جریان‌های انتشار‌دهنده ویروس استاکسنت گفت: بعضی‌های‌شان کارشناسان خارجی بوده‌اند که در مراکز صنعتی تردد داشته‌اند و بعضی هم افراد ناآگاه بوده‌اند که به‌صورت سهمی و از طریق حافظه‌های قابل حمل این ویروس را منتقل کرده‌اند. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از شناسایی عاملان انتشار ویروس جاسوس، موسوم به استاکسنت خبر داد.

رضا تقی‌پور پس از جلسه امروز هیأت دولت در مصاحبه اختصاصی با واحد مرکزی خبر درباره عامل انتشار این ویروس گفت: مسیر انتشار ویروس استاکسنت که از طریق حافظه‌های قابل حمل و فلش مموری بود شناسایی شده است.

وی افزود: افرادی خواسته یا ناخواسته این ویروس را به داخل کشور منتقل کرده‌اند.

تقی‌پور درخصوص شناسایی این افراد گفت: جریان‌ها شناسایی شده‌اند و اینکه آیا عامدانه بوده یا به صورت سهوی و بدون اطلاع نیز حدوداً شناسایی شده است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه این موضوع در مسیرهای لازم در دست پیگیری است افزود: بدین ترتیب خواهیم توانست از تکرار این موارد در‌ آینده جلوگیری کنیم.

تقی‌پور در پاسخ به سوالی درباره جریانهای انتشار دهنده ویروس استاکسنت گفت: بعضی‌های‌شان کارشناسان خارجی بوده‌اند که در مراکز صنعتی تردد داشته‌اند و بعضی هم افراد ناآگاه بوده‌اند که به‌صورت سهمی و از طریق حافظه‌های قابل حمل این ویروس را منتقل کرده‌اند.

وی افزود: گروه‌های کاری‌ای که با هماهنگی وزارت ارتباطات در همه وزارتخانه‌ها تشکیل شده است، در حال حاضر ساختار خوبی پیدا کرده‌اند و در حال مهار کردن این موضوع هستند.

تقی‌پور گفت: تقریباً همه مناطق و رایانه‌های آلوده به ویروس استاکسنت شناسایی شده‌اند و با مسئولان آنها نیز هماهنگی‌های لازم به‌عمل آمده است.

وی افزود: به تعبیری، جلو گسترش و توسعه جدید این ویروس از نظر مناطق آلوده، گرفته شده است.

وزیر ارتباطات گفت: آموزش‌های لازم را به همه دستگاه‌های اجرایی داده‌ایم و آنها عملیات پاکسازی را آغاز کرده‌اند.

تقی‌پور با بیان اینکه در کنار این کارها اقدامات دیگری هم لازم است افزود: از جمله جدا شدن این سیستم‌ها از بقیه و ارتباط نداشتن این‌ها با شبکه اینترنت است که در این‌باره نیز دستورالعمل‌های لازم را به همه دستگاه‌ها ابلاغ کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: فکر می‌کنم با رعایت این دستورالعمل‌ها، در مهار کردن این موضوع مشکلی نخواهیم داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین