کد خبر: ۱۱۱۲۲۶
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۵

فقر تنها دلیل طلاق نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک آسیب‌شناس علوم رفتاری گفت: فقر تنها دلیل طلاق افراد نیست بلکه اعتیاد و عدم تفاهم تربیتی و فرهنگی، عدم تفاهم جنسی و… می‌تواند از جمله دلایل طلاق و فروپاشی خانواده ها باشد. 

دکتر مجید ابهری تاکید کرد: در میان اخبار روزانه اظهار نظرهای بعضی از مسئولان بسیار دیدنی و شنیدنی است و از آنجا که آسیب‌های اجتماعی و اساسا علوم اجتماعی حوزه گسترده و دامنه‌داری است و به علت وجود متولیان متعدد مسئول معینی ندارد همه می‌توانند درباره این موضوعات اظهارنظر کنند از جمله رئیس اتاق بازرگانی که در اظهارنظرهای اقتصادی خود اشاره‌ای به دلیل طلاق داشته است.

وی افزود: رئیس اتاق بازرگانی در اظهارنظری عجیب دلیل طلاق را تنها فقر اعلام کرده در حالی که فقر می‌تواند یکی از دلایل طلاق باشد.

ابهری با اشاره به اینکه هزاران خانواده فقیر هستند که زندگی شیرین و بادوامی دارند اظهارداشت: اعتیاد و عدم تفاهم تربیتی و فرهنگی، انتخابهای نادرست براساس معیارهای ظاهری، عدم تفاهم جنسی، دخالت‌های دیگران، اختلاف‌های فرهنگی و تحصیلی و ده‌ها دلیل دیگر درباره طلاق وجود دارد که نمی‌توان فقط فقر را در این زمینه مورد اشاره قرار داد.

این جامعه‌شناس اضافه کرد: امیدوارم این افراد هنگام اظهارنظر در حوزه‌های تخصصی خود نیز دقت لازم را داشته باشند و اینگونه مسائل را به صاحب‌نظران رشته‌های مربوطه واگذار کنند.

محمد نهاوندیان رئیس اتاق بازرگانی ایران در جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با اشاره به آمار ازدواج و طلاق در کشور که نشان می‌دهد در سال ۸۸ آمار طلاق ۱۳٫۸ درصد افزایش و ازدواج تنها یک درصد رشد داشته است گفته بود که بسیاری از طلاق‌ها ریشه اقتصادی دارند و اگر برای بیکاری فکری نکنیم خود را در ابعاد اجتماعی جامعه تجلی می‌دهد و بعد هم به مفاسد اخلاقی می‌انجامد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین