کد خبر: ۱۱۱۲۴۰
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۸۹ - ۲۱:۰۱

افتتاح میدان بزرگ چادرملوی اردکان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شرکت‌ها و کارخانجات صنعتی باید در جهت حرکت اردکان در مسیر توسعه متوازن و پایدار و برخورداری مردم از مواهب این توسعه، در پروژه‌های عمرانی و فرهنگی شهرستان دخیل شوند و این امر به طور جد پیگیری خواهد شد.

میدان بزرگ چادرملوی اردکان به عنوان بزرگ‌ترین میدان استان یزد و در سر راه ترانزیتی شمال به جنوب، دارای 13 هکتار وسعت، 10آبنما و بیش از 17 مترمربع فضای سبز، پارکینگ و مبلمان، شب گذشته با حضور پر مردم اردکان، احمدآباد و ترک‌آباد افتتاح شد.

برای این طرح، 9 میلیارد ریال هزینه شده که نیمی از آن از طریق پیگیری‌های نماینده مردم اردکان و نیمی از آن از طریق اعتبارات شهرداری اردکان، اعتبارات عمرانی و استانی تامین شده است.

در این مراسم نماینده مردم اردکان با تقدیر وتشکر از تمامی دست اندرکاران این پروژه به‌خصوص مدیریت شرکت چادرملوی اردکان، گفت: در سایه همدلی، اتحاد و پیگیری‌های مداوم از گذشته تا حال این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

تابش این پروژه عظیم را به مردمی که در مقاطع مختلف با همت جانانه خودشان و به یمن نفس اهورایی امام‌(ره)، دوران دفاع مقدس را آفریدند و شهدای عزیز را پیشکش میهن نمودند، تقدیم کرد و افزود: رشد و توسعه شهرستان اردکان که مدت‌هاست آغاز شده در ماه‌های آتی با افتتاح پروژه‌های بزرگی همچون فولاد غدیر، فولاد ارفع، اکسید اورانیوم، شیشه، واحد‌های کاشی و برخی صنایع دیگر شتاب فوق‌العاده‌ای خواهد گرفت.

نماینده اردکان با اعلام خبر خوش برای مردم این شهرستان گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام گرفته هیأت دولت در مصوبه مهرماه خود، منطقه ویژه فولاد اردکان را به عنوان یکی از 14 منطقه آزاد اقتصادی در سطح کشور تصویب و به مجلس ارئه نمود که این امر باعث استقرار 22 پروژه مهم شبیه پروژه‌های گندله‌سازی و فولاد در اردکان خواهد شد که قطعا تحول شگرفی در شهرستان و منطقه ایجاد خواهد کرد.

تابش در عین حال بر حرکت اردکان در مسیر توسعه متوازن و پایدار تاکید کرد و گفت: نمی‌خواهیم به دلیل توسعه یک‌بعدی و نامتوازن، یک عده ثروتمند باشند و عده‌ای دیگر فقیر شوند و مردم باید از مواهب این توسعه بهره‌مند شوند و توسعه به‌صورت متوازن و در همه زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، صنعتی، زیست محیطی، ورزشی و.. در اردکان پیگیری شود.

نماینده مردم اردکان در پایان سخنان خود با اشاره به توسعه شرکت‌هاو کارخانجات صنعتی در اردکان گفت: شرکت‌ها و کارخانجات صنعتی باید در جهت حرکت اردکان در مسیر توسعه متوازن و پایدار و برخورداری مردم از مواهب این توسعه، در پروژه‌های عمرانی و فرهنگی شهرستان دخیل شوند و این امر به‌طور جد پیگیری خواهد شد.

در این مراسم استاندار یزد نیز ضمن تبریک به حسن انتخاب زمان برای افتتاح این پروژه گفت: با ورود امام رضا(ع) به ایران همه ملت پیرو اهل بیت شدند و سراسر ایران مزار امامزادگان شد.

وی اضافه کرد: این حرکت باعث شد تا ملت عزیز اسلامی با حضور در امامزاده‌ها عقده دل را باز و ارتباط قلبی با ولایت اهل بیت و خدا داشته باشند.

وی با بیان اینکه مردم اردکان در دوران جنگ و چه در دوران دفاع مقدس افتخار آفریدند وشخصیت‌های والا مقامی را تقدیم کردند، افزود: در این برهه زمانی نیز شاهد افتخارات و برگ‌های زرینی در خصوص توسعه، زیرساخت‌ها و کشاورزی و ...بوده ایم.

وی از زحمات کلیه عوامل تشکر کرد و تصریح کرد: این محل میدان و خانه دل، برای شادی‌ها است.

استاندار گفت: اگر در جامعه شادی و آمادگی روحی باشد رو به تکامل می‌رود و اسلام باشادی امت پیوند خورده و با فساد، گناه و فحشا منکرات مخالف است.

وی وجود پروژه‌های بزرگ نظیر کارخانه گندله، واحدهای تولید سرامیک، فولاد و ... را منشاء خوبی برای توسعه و اشتغال در اردکان دانست.

گفتنی است این مراسم با استقبال مردم شهرهای اردکان، احمدآباد همراه بود و مسئولان شهرستان اعم از امام جمعه محترم، فرماندار، شهردار، اعضاء شورای اسلامی شهر اردکان، فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان و جمعی از مسئولان و پرسنل ادارات شهرستان در این مراسم حضور داشتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین