کد خبر: ۱۱۱۲۴۹
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۸۹ - ۲۱:۵۲
یوسفیان، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی:

کسی که در خودروی شهرام جزایری را باز ‌و‌ بسته می‌کرد هیأت‌مدیره بانک شد!

60 درصد بودجه سالانه کشور در اختیار شرکت‌های دولتی قرار می‌گیرد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عزت‌الله یوسفیان عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات بانک‌های شهرستان آمل بیان داشت: بیش از 60 درصد بودجه سالانه کشور در اختیار شرکت‌های دولتی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بانک‌ها به همان میزان که به مشتریان دارای گردش مالی خود توجه می‌کنند باید به مراجعان دیگر نیز توجه کنند، یادآور شد: چگونه است که به فردی وام میلیاردی داده می‌شود به افرادی که متقاضی تسهیلات یک میلیون تومانی هستند هیچ‌گونه تسهیلاتی ارائه نمی‌شود.

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با اعلام اینکه بسیاری از دارندگان معوقات بانکی وثیقه‌ای در اختیار بانک گذاشته‌اند که اگر آنها را اجرا کنیم، چیزی هم از بانک طلبکار می‌شوند، ادامه داد: این نشان می‌دهد این افراد با قصد و نیت این تسهیلات را دریافت کرده‌اند و می‌دانستند که آن را پس نخواهند داد.

وی با بیان اینکه نقدینگی کشور در حدود 220 هزار میلیارد تومان است، افزود: 50هزار میلیارد تومان این نقدینگی در حساب معوقات بانکی است.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این میزان تنها در اختیار عده محدودی قرار دارد، گفت: این به این معنی است که یک‌چهارم نقدینگی کشور در اختیار در دست عده‌ای محدود است.

وی با تاکید بر تغییر اعضای هیأت‌مدیره‌ بانک‌های عامل کشور اظهار داشت: فردی که در زمان شهرام جزایری در خودروی او را باز و بسته می‌کرد هم اکنون هم عضو هیأت‌مدیره است اما این افراد باید تغییر کنند.

یوسفیان با بیان اینکه بانک‌ها نباید برای عدم پرداخت تسهیلات و ارائه خدمات تنها به اقشار پایین فشار وارد کنند، یادآور شد: سیستم بانکی باید بتواند گره‌ای از مشکلات مردم و نیازمندان رفع کند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از شرکت‌های دولتی هم اکنون از دارندگان بزرگ معوقات بانکی هستند، اظهار داشت: اینگونه نیست که اگر نام بسیاری از دارندگان معوقان بانکی را اعلام نمی‌کنیم برخی شرکت‌های دولتی می‌توانند ادعای سوددهی داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین