کد خبر: ۱۱۱۳۷۰
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۳

احتمال ادغام رشته‌های نظری

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش از احتمال ادغام رشته‌های نظری در یک یا 2 رشته به‌جای 3 رشته علوم ریاضی، علوم تجربی و ادبیات و علوم انسانی خبر داد. 

حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان با بیان اینکه رشته‌های نظری در برنامه درس ملی بهسازی می‌شوند، افزود: در برنامه درس ملی آنچه که ما پیش‌بینی کردیم دو رشته کلی، یکی رشته نظری و دیگری فنی و مهارتی است.

وی با بیان اینکه رشته های تحصیلی در دوره متوسطه بر اساس برنامه درس ملی با تغییراتی مواجه می‌شوند، گفت: درباره شاخه‌های دو رشته نظری و فنی ــ مهارتی هنوز تصمیم نگرفته‌ایم اما ممکن است در رشته نظری به دو رشته یا حتی به یک رشته برسیم.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از پیشنهادهای دیگر این است که دروس رشته علوم انسانی را در رشته ریاضی و تجربی وارد کنیم و یا درسهای ریاضی و تجربی را وارد علوم انسانی کنیم تا برخی از دروس تنها مختص یک رشته نباشند و در واقع با این روش رشته‌های نظری را غنی می‌کنیم.

محمدیان ادامه داد: حتی پایلوت این طرح نیز پیش بینی شده است.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش درباره نحوه انتخاب رشته در دوره متوسطه نیز گفت: دانش آموزان طبق نظام آموزشی جدید در پایان دوره متوسطه اول یعنی سال سوم راهنمایی انتخاب رشته می کنند و سپس به مدت 3 سال در آن رشته تحصیل و مدرک تحصیلی خود را دریافت می‌کنند.

برنامه درس ملی سند از سال 1383 در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تا پایان سال 1388 تدوین شده و هم اکنون در کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی آموزش و پرورش برای تصویب نهایی در حال بررسی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین