کد خبر: ۱۱۱۳۷۷
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۳

نامه مهدی کروبی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی و رئیس مجالس سوم و ششم، در نامه‌ای به نمایندگان مجلس، نسبت به احتمال تصویب طرح موسوم به “نظارت بر نمایندگان مجلس” هشدار داد.

کروبی در این نامه  نوشت: محتوای طرح حاضر نشان می‌دهد که نویسندگان آن نه به دنبال نظارت بر نمایندگان که در حقیقت به‌دنبال تحدید نمایندگان بوده‌اند تا اگر یک نماینده در گذر از هفت‌خوان رستم و راه یافتن به مجلس، همچنان سخنی ناپسند اصحاب قدرت گفت بتوان به طرفه العینی و به گوشه قلمی او را توبیخ، تحدید و یا از مجلس اخراج کرد.

وی همچنین به مخالفت صریح آیت‌الله صافی گلپایگانی با این طرح اشاره کرد و انتقاد این مرجع تقلید را بازگو کرد که گفته بود: اینگونه طرح‌ها، موجب نظارت اکثریت بر اقلیت می‌شود که این امر نیز با فلسفه اسقلال نمایندگان مجلس کاملاً در تضاد است.

دبیرکل حزب اعتماد ملی در پایان نامه خود، با بیان اینکه “قدرت‌ها گذراست و حکومت‌ها از پی هم می آیند و می‌روند”، از نمایندگان مجلس هشتم خواست که از تاریخ درس بگیرند و نگذارند ذبح مجلس، در دوره ای صورت بگیرد که آنها عنوان نماینده ملت را بر خود دارند. 

وی همچنین نوشت: من در مقام یک برادر دینی، همکار قدیمی و پاسدار مشروطیت از شما می‌خواهم که اگر عده‌ای کمر به نابودی مجلس بسته‌اند شما ننگ تصویب این طرح که تیر خلاص بر نهاد قانون‌گذاری است را برای خود نخرید و بگذارید آنها خودشان در نهادی خارج از مجلس چنین برنامه‌ای را عملیاتی کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۱
0
0
آخه قیامتی هم توی کاره ای نمایندگان بی خبر نترسید و از حق مردم بی دفاع حمایت کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۲
0
0
زنده باد كروبي شجاع كه در هر شرايطي نشان ميدهد دلسوز اين انقلاب واين مرز و بوم است
ناشناس
|
Czechia
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۷
0
0
باسلام. بنده با شخصیت آقای کروبی و اینکه آدم موجهی هست یا نیست به‌هیچ عنوان کاری ندارم. ولی در کل سخنانش در این مورد بسیار صحیح می‌باشد.
با تشکر
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین