کد خبر: ۱۱۱۳۸۲
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۴

دریافت کمک 2 میلیارددلاری پاکستان از آمریکا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سومین دور مذاکرات استراتژیک پاکستان و آمریکا با کمک 2 میلیارد دلاری تسلیحاتی آمریکا به اسلام آباد پایان یافت.

مقامات آمریکایی براین باورند که پاکستان قوی ترین جبهه مبارزه با تروریسم در منطقه بشمار می رود و طرفیت کمک های بیشتر برای مبارزه با تروریسم را نیز دارد.
 
«هیلاری کلینتون»، وزیر امور خارجه آمریکا ضمن اعلام کمک 7.5 میلیارد دلاری آمریکا به پاکستان در صورت موافقت کنگره، افزود: پاکستان برنامه‌های مبارزه با تروریسم در منطقه را اجرا می‌کند و اوباما به پاکستان به نگاه ویژه‌ای می‌نگرد.

در همین حال روزنامه عربی «الحیات» نوشت: این کمک‌ها ارتباطی با کمک یک میلیارددلاری سالانه واشینگتن به اسلام‌آباد ندارد.

«شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان نیز گفت: ما همواره متهم هستیم که با طالبان همکاری می کنیم اما تجهیز ارتش پاکستان برای مبارزه همه‌جانبه و جدی با طالبان پاسخ عملی اسلام‌آبا دبه این اتهامات است.

وی تاکید کرد : اصرار داریم که پیروز میدان مبارزه با تروریسم در منطقه به‌ویژه طالبان باشیم تا هم ملت افغانستان را از آسیب این گروه نجات دهیم و هم کشورهای همسایه را، آمریکا و جهان را از شر این گروه افراطی نجات دهیم

«برایان فیشمن» کارشناس امور دفاعی «نیوامریکن فوندیشن» نیز گفت: آمریکا اعتماد ویژه‌ای به «اشفق کیانی» رئیس ستاد ارتش پاکستان دارد و آمریکا براین باور است که او می‌تواند برنامه‌های دفاعی و ضد تروریسم را پاکستان اجرایی کند لذا از هرگونه کمک نظامی به پاکستان دریغ ندارد.

همچنین «فیشمن» از «اشفق» به عنوان رقیب اصلی «زرداری» یاد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۱
0
0
کمک آمریکا به ملت‌های افغانستان و عراق که واقعاً در خور تقدیر و تشکر است!!!به نظرتون خوب نیست ما هم نوکر بی‌جیره و مواجب آمریکا باقی بمونیم، هر کاری که خواستند سر ملت و ناموس و دینمون بیارند اما در قبالش کمک‌های میلیاردی به اصطلاح شما ضد تروریستی بهمون بشه؟ شاید بد نباشه.
انشاءا... حکومت را که دست گرفتید حتماً همین کار را بکنید.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین