کد خبر: ۱۱۱۳۸۴
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۵

امکان اندازه‌گیری دقیق سرعت اینترنت فراهم شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون شرکت فناوری اطلاعات از بومی‌سازی نرم افزار سنجش سرعت اینترنت توسط پژوهشگران جهاد دانشگاهی دانشگاه خواجه نصیر خبر داد و گفت: شرکت‌های اینترنتی می‌توانند این نرم‌افزار را در شبکه خود قرار دهند تا کاربران بتوانند میزان سرعت اینترنتی خود را اندازه‌گیری کنند. 

علی‌اصغر انصاری گفت: نرم‌افزار ایرانی سنجش سرعت اینترنت هم اکنون به‌صورت آزمایشی روی پرتال مرکز مدیریت نوسعه ملی اینترنت - متما - به نشانی WWW.MATMA.IR در کنار نرم‌افزار خارجی آن قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این نرم‌افزار کاملا ایرانی قرار است به‌صورت آزمایشی مدتی بر روی این سایت قرار گیرد تا مشکلات آن مشخص و به حداقل برسد، اضافه کرد: حق لیسانس این نرم‌افزار متعلق به کشورمان است و به این ترتیب هر تعداد نسخه از این نرم افزار قابل استفاده در نقاط مختلف شبکه خواهد بود.

انصاری با تاکید بر اینکه در نرم‌افزار خارجی با محدودیت لایسنس مواجه بودیم و تنها 16 سرور سنجش سرعت در شبکه قرار گرفته بود، گفت: با آمدن این نرم‌افزار هر ISP یا بخش‌های مختلف مخابرات می‌توانند به‌صورت رایگان این نرم‌افزار را در شبکه خود قرار دهند تا کاربران بتوانند به دقت میزان سرعت اینترنت خود را اندازه‌گیری کنند.

معاون شرکت فناوری اطلاعات با بیان اینکه نرم افزار سنجش سرعت خارجی علاوه‌بر سنجش سرعت اینترنت شاخص‌های دیگری همچون سنجش تلفن اینترنتی (VOIP)، سنجش ویدئو و سنجش کیفیت خدمات (QoS) نیز دارد ادامه داد: در نسخه‌های بعدی نرم افزار ایرانی نیز این شاخص‌ها فعال خواهد شد.

با وجود نرم‌افزار ایرانی سنجش سرعت امکان آگاهی از سرعت واقعی اینترنت برای کاربران فراهم است و به این ترتیب امکان کم‌فروشی اینترنت از سوی شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت وجود نخواهد داشت و کاربران می‌توانند از میزان سرعت واقعی اینترنت خود اطلاع یابند.

شرکت فناوری اطلاعات سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای را با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منعقد کرده تا چنانچه کاربران اینترنت نسبت به سرعت خطوط ارائه شده از سوی شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت شکایتی داشته باشند درخواست خود را به سازمان تنظیم مقررات ارائه دهند.

مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت کشور با توجه به تست‌های مردمی و نتیجه آزمایشات کاربران از سرعت شبکه اینترنت که در خروجی سرورهای سنجش سرعت مناطق مختلف کشور مشخص و قابل ارائه است، 10 شرکت برتر اینترنتی را از لحاظ سرعت و کیفیت اینترنت در هر ماه اعلام می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین