کد خبر: ۱۱۱۳۸۶
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۱

پلیس اسپانیا 14 عضو اتا را دستگیر کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزارت کشور اسپانیا اعلام کرد که پلیس ۱4 عضو مظنون جدایی‌طلبان باسک موسوم به «اتا» را که گمان می‌رود مربوط به شاخه جوانان این گروه مسلح باشد، دستگیر کرده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت کشور اسپانیا جمعه با انتشار اطلاعیه‌ای گفت که ۳۰۰ پلیس در عملیات بامدادی در منطقه باسک و نواحی اطراف شرکت داشتند. 

بنا بر این گزارش، سازمان معروف به «سگی» که در سال ۲۰۰۷ میلادی غیرقانونی شد، هدف اصلی عملیات بود. 

در اطلاعیه آمده است که مقام‌ها بر این باور هستند که سازمان سگی به‌عنوان گروه آموزشی اعضای آینده «اتا» فعالیت می‌کند و با خشونت‌های خیابانی و خرابکاری ارتباط داشته است. 

«آرنلدو اوتگ»، رهبر ارشد شاخه سیاسی جدایی‌طلبان باسک اعلام کرده است که این گروه جدایی‌طلب باید برای همیشه آتش‌بسی دائمی را بپذیرد. 

اوتگ، سخنگوی پیشین جدایی‌طلبان باسک در گفت‌و گو با روزنامه «ال‌پایس» اسپانیا گفت که اگر پیش از این ریاست گروه اتا را در دست داشت از اعضای آن می‌خواست تا خشونت را کنار گذاشته و به‌طور یک طرفه آتش‌بس دائمی اعلام کند، اقدامی که مورد تائید جامعه جهانی باشد. 

اوتگ در گفت‌و گو با ال‌پایس گفت: «هیچ راه دیگری جز پیمودن مسیر دموکراتیک و و صلح‌آمیز برای رسیدن به استقلال وجود ندارد.» 

گروه اتا مسئول حدود ۸۳۰ مرگ در 4 دهه مبارزه مسلحانه خود برای تاسیس یک کشور مستقل باسک در شمال اسپانیا و جنوب غربی فرانسه شناخته می‌شود. 

آمریکا و اتحادیه اروپا اتا را گروه تروریستی تلقی می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین