کد خبر: ۱۱۱۴۰۴
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۰

نظر مجلس اجرای قانون بیمه اجباری کارگران ساختمانی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضوکمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی می‌گوید مجلس در بازنگری آیین‌نامه اجرایی قانون بیمه اجباری کارگران ساختمانی برای کارفرمایان امکان تسقیط پرداخت حق بیمه کارگران را در نظرگرفته است.

هادی مقدسی گفت: در آیین‌نامه قبلی به ازا هر متر مربع از بنا معادل ۴ درصد حداقل مزد کارگران به‌عنوان حق بیمه کارگر در نظر گرفته شده بود که رقم بالایی بود و اعتراض کارفرمایان ساختمانی و انبوه‌سازها را به دنبال داشت. 

نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی افزود: در پی این اعتراض‌ها،آیین‌نامه مورد بازنگری قرار گرفت و اصلاح شد که براین اساس به ازاء هر متر مربع از بنا معادل یک درصد حداقل مزد مصوبه شورای عالی کار به‌عنوان حق بیمه کارگر در نظر گرفته شده که معادل سه هزار تومان است. 

وی گفت: همچنین در این بازنگری به کارفرمایان این امکان داده شد که حق بیمه کارگران خود را تا حداکثر تا ۳۰ قسط پرداخت کنند. 

عضو کمیسیون اجتماعی در خصوص کارفرمایان انبوه‌سازی که به هر دلیل حق بیمه کارگران خود را براساس آیین‌نامه قبلی پرداخت کرده‌اند،گفت: این پول قابل استرداد است. 

مقدسی همچنین در خصوص شایعات مربوط به تلاش‌های دولت برای متوقف کردن اجرای قانون بیمه اجباری کارگران ساختمانی در برنامه پنجم توسعه گفت: از این ماجرا بی‌اطلاع هستم اما می‌دانم که نظر مجلس بر اجرای قانون بیمه اجباری کارگران ساختمانی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین