کد خبر: ۱۱۱۴۳۴
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۸۹ - ۲۰:۴۸

ارزانی 20درصدی از گرانی 1200درصدی اینترنت در ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس انجمن شركت‌های اینترنتی در مورد اعمال كاهش 20 درصدی نرخ پهنای باند اینترنت برای كابران نهایی گفت: قبل از آنكه این تخفیف از سوی شركت ارتباطات زیرساخت اجرایی شود، شركت‌های اینترنتی این تخفیف را برای مشتریان خود اعمال كردند.

به نوشته «جهان صنعت»، مسعود ریاضیات در گفت‌وگو با مهر ضمن تاكید بر اینكه نرخ اینترنت در كشور ما بسیار بالاتر از دیگر كشورهاست، گفت: شركت ارتباطات زیرساخت باید اینترنت را به قیمت تمام شده به مصرف‌كننده نهایی عرضه كند تا ضریب نفوذ اینترنت در كشور افزایش یابد.

وی با اشاره به مصوبه كاهش 20 درصدی نرخ پهنای باند اینترنت در كشور كه پیش‌بینی شده بود حدود 8 درصد قیمت اینترنت را برای كاربران نهایی كاهش دهد، گفت: شركت ارتباطات زیرساخت به عنوان تامین‌كننده پهنای باند در كشور در صورتی این تخفیف را برای شركت‌های اینترنتی اعمال می‌كند كه این شركت‌ها مدارک و مستنداتی را برای تضمین آنكه این كاهش قیمت برای كاربران نهایی محسوس باشد ارایه دهند كه البته بسیاری از شركت‌ها این مدارك را ارایه كرده‌اند.

ریاضیات با تاكید بر اینكه اینترنت در كشور ما بسیار گران‌تر از كشورهایی مانند تركیه و مالزی به كاربران ارایه می‌شود، گفت: برای مثال قیمت اینترنت در ایران 12 برابر كشور تركیه است و تخفیف 8 درصدی این اختلاف قیمت را پاسخ‌گو نیست.

وی با بیان اینكه مصوبه تخفیف 20 درصدی پهنای باند اینترنت قبل از آنكه از سوی شركت ارتباطات زیرساخت اجرا شود توسط شركت‌های اینترنتی برای مشتریان اعمال شد، ادامه داد: اما با این حال و با ارایه این تخفیف‌ها هنوز هم نرخ اینترنت در ایران بسیار بالاست.

به گفته ریاضیات، امروزه اینترنت به عنوان یك ابزار لوكس مورد استفاده قرار نمی‌گیرد بلكه تسهیل‌كننده امور اقتصادی یك كشور است پس باید قیمت آن نیز متناسب با سبد خرید خانوار باشد كه در غیر این صورت بر وضعیت اقتصادی كشور تاثیر منفی خواهد داشت.

هم‌اكنون و براساس تعرفه جدید اعلام شده از سوی سازمان تنظیم مقررات، نرخ پهنای باند 64 كیلو بیت بر ثانیه مبلغ 868 هزار ریال، 128 كیلو بیت بر ثانیه یک میلیون و 736 هزار ریال، 256 كیلو بیت بر ثانیه رقم دو میلیون و 604 هزار ریال، 512 كیلو بیت بر ثانیه مبلغ چهار میلیون و 340 هزار ریال، برای 1034 كیلو بیت رقم هفت میلیون و 812 هزار ریال و برای 2048 كیلو بیت رقم 13 میلیون و888 هزار ریال است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین