کد خبر: ۱۱۱۴۷۹
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۵

تجمع روس‌ها برای استعفای پوتین

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حدود 300 فعال مخالف نخست‌وزیر روسیه در میدان «پوشکین» در نزدیکی کاخ کرملین تجمع کردند و خواستار استعفای وی و انحلال پارلمان شدند.

صدها تظاهرکننده در مسکو خواستار استعفای «ولادیمیر پوتین»، نخست‌وزیر این کشور شدند. 

به گزارش یورونیوز، تظاهرات ضد پوتین در مرکز شهر مسکو پایتخت روسیه برگزار شد و حدود 300 فعال مخالف نخست‌وزیر روسیه در میدان «پوشکین» در نزدیکی کاخ کرملین تجمع کردند و خواستار استعفای وی و انحلال پارلمان شدند. 

«گری کاسپاروف»، قهرمان سابق شطرنج جهان نیز در این تظاهرات حضور داشت. 

این تظاهرات دو روز پس از آغاز به‌کار شهردار جدید مسکو که از نزدیکان پوتین است، برگزار شد. 

«سرگئی سوبیانین»، رئیس دفتر و دست راست ولادیمیر پوتین چند روز پیش از سوی «دیمتری مدودف»، رئیس‌جمهوری این کشور به‌عنوان شهردار جدید شهر مسکو انتخاب شد. 

با انتخاب سوبیانین که یکی از 4 کاندیدای مطرح شده برای تصدی کرسی شهردار مسکو بود، اکنون به‌نظر می‌رسد که شهر مسکو که آرای ساکنان آن نقش تعیین‌کننده‌ای در انتخابات‌های روسیه دارد، کاملا تحت کنترل کرملین است. 

نخست‌وزیر کنونی روسیه سوبیانین را در سال 2005 میلادی و در زمان ریاست‌جمهوری خود به‌عنوان رئیس دفترش انتخاب کرد. 

«یوری لوژکف»، شهردار پیشین مسکو پس از آن‌که هم دولت و هم مردم اعتماد و اطمینان خود نسبت به وی را از دست دادند، به دستور مدودف از سمت خود برکنار شد. 

لوژکف پس از برکناری خود اعلام کرد که دلیل برکناری‌اش تمایل دولت روسیه برای کنترل بیشتر مسکو پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و محلی است. 

این در حالی است که تظاهرات مشابه‌ای نیز در ماه ژانویه برگزار شد که در آن بیش از 10 هزار روس در اعتراض به نحوه عملکرد دولت مسکو، خواستار استعفای پوتین شدند. 

احزاب مخالف مدعی هستند که دولت روسیه از ابتدای سال جاری هزینه آبونمان خدمات گوناگون را به‌شدت در این منطقه افزایش داد‌ه‌اند. 

این در حالی است که افزایش تورم در روسیه با مخالفت‌ها و انتقادهای شدید مردمی مواجه شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین