کد خبر: ۱۱۱۴۸۲
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۳

مرگ شناگر آمریکایی در مسابقه آب‌های آزاد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فران کریپن شناگر آمریکایی و عضو تیم ملی این کشور در جریان مسابقه شنا در آب‌های آزاد در امارات عربی متحده درگذشت. 

این ورزشکار 26 ساله یکی از شرکت کنندگان در مسابقه شنای ده کیلومتر آبهای آزاددر فجیره در جنوب دبی بود که نتوانست به خط پایان برسد و جسد او دو ساعت بعد در دریا کشف شد.به گفته ناظران فدراسیون بین المللی شنا دمای آب بیش از حد بالا بود برخی از شناگران پس از مسابقه دچار گرمازدگی شده بودند. وقتی شناگران به خط پایان رسیدند اما خبری از کریپن نشد همه نگران شدند و در کنارپلیس و نیروهای امدادی همه شرکت کنندگان هم به آب برگشتند و تیم غواصی هم بلافاصله در محل حاضر شدو پس از جستجوی فراوان جسد او در فاصله دو کیلومتری خط پایان کشف شد.
 
به گفته خولیو ماگلیون رییس فدراسیون جهان شنا او قبل از مسابقه هم به مربی اش گفته بود که حالش چندان خوب نیست. کریپن از شناگران به نام در رشته آبهای آزاد بود و در بازیهای المپیک 2000 سیدنی نماینده آمریکا د ررشته آب‌های آزاد بود.

ماگلیون با ابراز تاسف از این حادثه گفت که موضوع تحت بررسی است چون برای برگزاری هر مسابقه قوانین کاملا مشخصی وجود دارد و به نظر می‌رسید این شرایط برای این مسابقه هم وجود داشته است و احتمالا مرگ او ناشی از یک عارضه ناگهانی بوده است. 

اما برخلاف گفته ماگلیون دو شناگر دیگر از کشورهای آمریکا و برزیل هم پس از مسابقه به بیمارستان منتقل شدند. این اولین بار است که در جریان مسابقات رسمی فدراسیون بین‌المللی شنا در جهان شناگری جان خود را از دست می‌دهد.

سایر شرکت کنندگان هم از شرایط غیر عادی مسابقه ناراضی بودندو توماس لورز از آلمان که برنده مسابقه مردان بود اشاره کرد گرمای آب مناسب این مسابقه نبود و اوگنی دراتسف از روسیه همه که دوم شد تایید کرد که هرگز در آبی با این دما شنا نکرده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین