کد خبر: ۱۱۱۴۹۱
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۲
در چهارمین جشنواره بین‌المللی فارابی

اظهارات مشایی درباره همجنس‌گرایی در ایران

از اینکه در ایران هم‌جنس‌گرا نداریم، تعجب کردند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس دفتر رئیس‌جمهوری صبح دیروز در چهارمین جشنواره بین‌المللی فارابی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار داشت: رئیس‌جمهور در دانشگاه کلمبیا ساعت‌ها بحث کرد و یکی از وی پرسید که چرا شما در کشورتان به هم‌جنس‌گراها اجازه فعالیت نمی‌دهید؟ که احمدی‌نژاد در پاسخ به این پرسش تصریح کردند که هم‌جنس‌گرایی در کشور ما مثل کشور شما مطالبه ندارد. 

اسفندیار رحیم‌مشایی همچنین گفت: ترجمه این پاسخ رئیس‌جمهور بد فهمیده شد و مثلاً این طور برداشت شد که در کشور ما هم جنس‌‌گرا وجود ندارد که همه خندیدند و از اینکه در ایران هم‌جنس‌گرا نداریم، تعجب کردند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با بیان اینکه اکنون در آخرین ماه‌های دهه اول هزاره سوم قرار داریم، اظهار داشت: اکنون باید این دهه را ارزیابی کنیم آیا این دهه که دهه صلح نامیده شده و جامعه جهانی با این نام‌گذاری عزم خود را جزم کرد که صلح را جاری کند و عوامل مخرب را حذف کند آیا موفق بود؟

مشایی در پاسخ به این سؤال تصریح کرد: نه تنها موفق نبوده است بلکه یک مطالعه اجمالی نشان می‌دهد که شاید بعد از جنگ جهانی دوم، هیچ دهه‌ای به این اندازه خسارت‌بار علیه امنیت جهانی نبوده است و اکنون شاهد یک ناامنی جهانی هستیم.

وی افزود: رئیس‌جمهور کشور در سازمان ملل این مسأله را به درستی تحلیل کرد که علت نرسیدن به صلح جهانی در این دهه این است که منویات ملل جهانی برای تحقق نیازمند مدیریت است و مدیریت این مسأله با علوم انسانی و انسان سر و کار دارد. 

مشایی با بیان اینکه احمدی‌نژاد در این سفر موضوع را به درستی تحلیل کرده و دلایل عدم موفقیت آن را نیز تشریح کرده‌اند، یادآور شد:‌ رئیس‌جمهور در سخنان خود تصریح می‌کند که سازمان ملل از نظر ساختاری گرفتار است و از نظر مدیریتی بیمار است پس قادر به حل مشکل و ایفای نقش خود نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین