کد خبر: ۱۱۱۵۳۲
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۲
جهانگیرزاده در گفت‌و گو با آفتاب:

معاون سازمان محیط زیست عمق فاجعه دریاچه ارومیه را درک نکرده است

تلاش برای تشکیل کمیته ویژه پیگیری کننده مسائل دریاچه ارومیه
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سرویس اجتماعی: جواد جهانگیرزاده در گفت‌و گو با خبرنگار آفتاب درخصوص اختصاص حق آبه به دریاچه ارومیه به خاطر وضعیت بحرانی این دریاچه، اظهار داشت: اختصاص حق آب درنظر گرفته شده برای این دریاچه حرف بی‌ربطی است که با میزان فاجعه رخ داده در این دریاچه همخوانی ندارد. 

وی گفت: ما نمایندگان استان‌های آذربایجان غربی و شرقی به شدت از آقای صدوق معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست و مقامات اجرایی ناراحت و گله‌مندیم زیرا با این شیوه به هیچ عنوان دریاچه ارومیه از این وضعیت بحرانی رها نخواهد شد. 

نماینده ارومیه تصریح کرد: مسئولانی که چنین طرح‌هایی می‌دهند یا عمق فاجعه را نمی‌دانند یا مردم را بازی می‌دهند زیرا تغییر شیوه های آبیاری دو استان آذربایجان غربی و شرقی بیش از 3 هزار میلیارد تومان پول نیاز دارد. بهتر است مسئولان مربوطه صادقانه مسائل را پیگیری کنند و آماری که می‌دهند درست باشد. 

جهانگیرزاده گفت: اگر به همین منوال به مشکلات دریاچه ارومیه بی‌توجهی شود این دریاچه کاملا از بین خواهد رفت اگر این دریاچه دچار مشکل شود باید صدها میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مجدد شود. یک تا 10 میلیارد تن نمکی که باد از این دریاچه از غرب به شرق کشور می‌برد می‌تواند زندگی 13 میلیون نفر را تحت تاثیر قرار دهد و حتی زندگی مردم تهران را هم دچار مشکل کند. 

وی از پیگیری تعدادی از نمایندگان مجلس برای تشکیل کمیته ویژه‌ای برای پیگیری مشکلات دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: سهل‌انگاری نسبت به مشکلات این دریاچه سبب شد تا به فکر تشکیل این کمیته و پیگیری مسائل پیرامون آن بیفتیم زیرا موضوع دریاچه ارومیه یک موضوع ملی است و توجه به آن و رفع مشکلاتش عزم ملی می‌طلبد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین