کد خبر: ۱۱۱۵۴۷
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۳
واکنش روابط عمومی مرکز تحقیقات استراتژیک به درج یک خبر در سایت رجانیوز؛

وظیفه سازمانی رجانیوز، جعل خبر و مخدوش کردن منافع ملی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب -سرویس سیاسی: روابط عمومی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمت تشخیص مصلحت نظام به درج خبری در سایت رجانیوز درخصوص تیم مذاکره‌کننده هسته‌‌ای سابق ایران تحت عنوان "بلر در جلسه خصوصی:…" واکنش نشان داد و با ذکر اینکه در خصوص جعلی بودن این خبر هیچ شکی نیست، اینگونه دروغ‌پردازی‌های بی‌اساس و حتی بدون یک منبع ظاهری نشان از عجز و ناتوانی این تفکر سیاسی دارد که در قالب دروغ‌های رجانیوز ظاهر شده‌اند، اعلام کرد که حجت الاسلام دکتر حسن روحانی به‌عنوان شخص حقیقی و مرکز تحقیقات استراتژیک به‌عنوان یک شخص حقوقی، حق شکایت و پیگیری این اعمال خلاف و ناشایست سایت رجانیوز را برای خود محفوظ می‌دانند.
 
به گزارش آفتاب، متن این جوابیه به شرح زیر است:

بنام خدا

وظیفه سازمانی رجانیوز، جعل خبر و مخدوش کردن منافع ملی

سایت دروغ‌پرداز رجانیوز در یک اقدام تامل‌برانگیز و ناشیانه، خبری را که بار قبل هم به‌نقل از همپالگی‌های خود از زبان جک استرا وزیر امور خارجه اسبق انگلستان مطرح کرده بود، یک بار دیگر به نقل از تونلی بلر نخست‌وزیر سابق این کشور تحت عنوان "بلر در جلسه خصوصی:…" مطرح کرد. 

در خصوص جعلی بودن این خبر هیچ شکی نیست و باید در محاکم قضایی به آن رسیدگی کنند. اما اینکه چرا رجانیوز یک بار دیگر این خبر کذب و فراموش شده را به شکلی کاملا ناشیانه تکرار و زنده می‌کند، جای سوال و تعمق دارد. مسئولان این سایت دروغ‌پرداز حتی به آرشیو خود برای بررسی دروغ‌های قبلی خود نگاه نکرده‌اند که لااقل دروغ جدید را با شکل و شمایلی بهتر و کامل‌تر بیان کنند. تا لااقل به ذهن خواننده بهتر القاء شود. 

ابتدائی‌ترین کار در اطلاع‌رسانی مراجعه به آرشیو است، تا اشتباهات گذشته را تکرار نکنند.
 وضعیت کنونی در رجانیوز گویای آن است که حتی قدرت مدیریت و استفاده از نیروهای خود را هم ندارد. 

به اعتقاد بسیاری از ناظران آگاه و حتی برخی افراد نزدیک به دولت دهم، این‌گونه اقدامات سایت رجانیوز باعث تبدیل شدن آن به یک مجموعه بی‌اعتبار و پرهزینه برای دولت وقت گردیده است. به‌طوریکه اخبار و ادبیات آن در هیچ یک از محافل سیاسی و خبری محلی از اعراب ندارد. 

امید است مسئولان قضایی و سیاسی کشور لااقل برای حفظ منافع و اعتبار حاکمیت جمهوری اسلامی در مرجعی ذی‌صلاح به شیوه‌های غیر‌معقول، ناشایست و هزینه‌های مالی و سیاسی پرداخت شده برای این سایت رسیدگی کنند. تا روشن شود که مسئولان آن چگونه منافع ملی، اعتبار کشور و بودجه بیت‌المال را در این سایت به قربانگاه منافع جناحی و دعواهای سیاسی خود برده‌اند. 

لیکن برای روشن شدن بهتر ابعاد این دروغ‌پردازی در سایت رجانیوز نزد افکار‌عمومی موارد زیر لازم به یاد آوری است؛ 

- منبع خبر منتشر شده کدام خبرگزاری یا چه کسی است؟ ذکر منبع نقل کننده خبر اولین درس روزنامه‌نگاری در همه دنیا بوده و هست. مگر اینکه رجانیوز خود مدرس جدید خبرنویسی باشد. آنگونه که رجانیوز گفته است تونی بلر در جلسه خصوصی این مطلب را بیان کرده است. پس فرض حضور خبرنگار این سایت منتفی است. 

- از سوی دیگر سایر مواردی که سایت دروغ‌پرداز رجانیوز در ادامه این مطلب مطرح کرده است، متکی بر سخنان بدون منبع و بی‌اساسی است که به‌نقل از نخست‌وزیر سابق انگستان آورده و طبیعی است که بقیه خبر نیز از ارزش و اعتبار، به همان دلیل اول ساقط است. 

- همچنین لازم است توجه حامیان و مسئولان این سایت بی‌اعتبار را به این نکته جلب کرد که حجت‌الاسلام دکتر حسن روحانی برای مدت 16 سال دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور بوده‌اند و هم اکنون نیز به‌عنوان نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی حضور دارند. به این ترتیب ایشان مورد اعتماد و تایید مقام معظم رهبری و سایر مقامات عالی سیاسی و اجرائی کشور بوده و هستند. 

همچنین 5 دوره (20 سال) به‌عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی و نماینده مجلس خبرگان رهبری (دوره سوم و چهارم) از آرإ و پشتوانه مردمی برخوردار بوده‌اند. هتاکی و تخریب ایشان به مثابه تخریب مقامات عالی و مردم این کشور است که ایشان را انتخاب و تایید کرده‌اند. این امر مغایر با منافع و اصول اولیه سیاست در همه کشورهای دنیا و از جمله جمهوری اسلامی است. 

- اگر کسی ادعایی و سندی معتبر علیه هر یک از مسئولان تیم مذاکره هسته‌ای سابق دارد می‌تواند به مقامات ذی‌صلاح مراجعه کرده و آن‌را اثبات کند. لیکن اینگونه دروغ‌پردازی‌های بی‌اساس و حتی بدون یک منبع ظاهری نشان از عجز و ناتوانی این تفکر سیاسی دارد که در قالب دروغ‌های رجانیوز ظاهر شده‌اند. 

- حجت الاسلام دکتر حسن روحانی به‌عنوان شخص حقیقی و مرکز تحقیقات استراتژیک به‌عنوان یک شخص حقوقی، حق شکایت و پیگیری این اعمال خلاف و ناشایست سایت رجانیوز را برای خود محفوظ می‌دانند.

روابط عمومی
مرکز تحقیقات استراتژیک
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین