کد خبر: ۱۱۱۵۶۲
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۳

ردپای سفیر و همسر ایرانی‌اش در قاچاق دارو

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سفیر یک کشور اروپایی در ایران و همسر ایرانی‌اش با کمک شبکه‌های خاص! در تلاش برای به‌دست آوردن مجوزهای خارج از ضوابط واردات داروهای پرمصرف هستند که در صورت بی‌توجهی مسئولان مربوطه، شاهد مشکلات فراوان بیماران، بحران جدی در بازار داروهای بیماران خاص و خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور خواهیم بود.

بر‌اساس اطلاعات واصله از کارشناسان دارویی، از چندی قبل یک شرکت وارد‌کننده دارو تلاش گسترده برای واردات دست‌کم 10 قلم فرآورده دارویی نوترکیب از کشور آرژانتین را در دستور کار قرار داده است. این در حالی است که شرکت مزبور با لابی‌های پشت‌پرده - که رد‌پای یک سفیر اروپایی در ایران و همسرش نیز در آن کاملاً مشهود است - موفق شده بدون طی مراحل پیچیده ی ثبت و بررسی اثر بخشی دارو که همه شرکت‌های تولید‌کننده و وارد‌کننده ملزم به گذر از آن هستند - برخی مجوزهای مربوطه را به‌دست آورده و در حال حاضر آخرین مراحل ثبت را-خارج از ضوابط واردات دارو- طی می‌نمایند.

در قبال این سهل‌انگاری در اثبات کیفیت دارو و عدم توجه به نظارت های کارشناسان وزارت بهداشت، مسئولین قیمت پایین تر دارو ها را مطرح می کنند. اگر چنین است و قیمت پایین به جای سلامت مردم در اولویت وزارت بهداشت قرار دارد از این پس شاهد آن خواهیم بود که داروهای چینی یا داروهای قاچاق و تقلبی بدون کیفیت نیز به راحتی و بدون عبور از مراحل بررسی اثربخشی به بازار سرازیر شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین