کد خبر: ۱۱۱۵۶۸
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۹
بر اساس شرایط بومی؛

فرمول ضریب نفوذ کاربران اینترنت در کشور نهایی شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تعیین فرمول ضریب نفوذ کاربران اینترنت در کشور به سفارش شرکت فناوری اطلاعات و توسط محققان دانشگاه انجام شد. 

با توجه به نفوذ روزافزون اینترنت در زندگی مردم، محاسبه تعداد کاربران اینترنت می‌تواند با ارائه‌ تصویری مناسب از میزان و حوزه‌های نفوذ اینترنت در کشور، بستر مناسبی برای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در این حوزه ایجاد کند.

حمدیرضا ربیعی عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه شریف با بیان اینکه امروزه ضریب نفوذ اینترنت به عنوان یکی از شاخص‌های اصلی توسعه‌یافتگی کشورها محسوب می‌شود و این ضریب نشان‌دهنده میزان دسترسی کاربران یک کشور به اینترنت است، گفت: در چند سال اخیر ارقام متفاوتی از وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور اعلام شده است که با توجه به تحلیل‌های کارشناسی صورت گرفته و اعلام نظر کارشناسان متخصص این آمار صحیح و واقعی نیست زیرا در تعیین این ضریب از منابع علمی و معتبر استفاده نشده است.

وی افزود: تیم فعال در این پروژه پس از طی فازهای مختلفی از قبیل بررسی وضعیت کشورهای جهان، وضعیت اینترنت در داخل کشور و همفکری با صاحب نظران، سرانجام موفق به ارائه فرمولی شد که با شرایط بومی کشور در این زمینه حداکثر هماهنگی ممکن را داشته باشد. این شرایط بومی شامل مواردی چون شرایط اداری، وضعیت بستر و زیرساخت اینترنت در کشور، میزان دسترسی به اطلاعات و بسیاری از موارد دیگر است.

ربیعی گفت: برای محاسبه فرمول ضریب نفوذ اینترنت 4 روش پیشنهاد شد که با توجه به میزان اطلاعات موجود و سیاست‌های متولیان توسعه اینترنت، یکی از این روش‌های پیشنهادی انتخاب ‌شد. البته برای بالابردن دقت و کاهش خطا، می‌توان یک روش را به عنوان روش اصلی در نظر گرفت و از روش‌های دیگر به عنوان ابزار مکمل بهره برد.

یکی از ویژگی‌های بارز این روش قابلیت به کارگیری فرمول در مقیاس‌های جغرافیایی کوچک‌تر (مانند استان یا شهر) است به طوری که هر شهر یا استان می‌تواند بر اساس این رابطه تعداد کاربران ضریب نفوذ اینترنت خود را محاسبه کند که مشارکت استان‌ها را به همراه خواهد داشت. از دیگر ویژگی‌های این طرح می‌توان به پویا بودن آن اشاره کرد به گونه ای که قابلیت افزوده ‌شدن فناوری‌های جدید به آن را داراست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین