کد خبر: ۱۱۱۵۷۲
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۴
بهزاد، معاون وزیر نیرو:

جزئیات تغییرات نرخ برق بعد از هدفمندی یارانه‌ها

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون وزیر نیرو گفت: با آغاز هدفمند شدن یارانه‌ها، صورت حساب بیش از 70 درصد مشترکان برق، کمتر از 4 هزار تومان و بیش از 90 درصد مشترکان برق کمتر از 7 هزار تومان افزایش خواهد یافت. 

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: همزمان با اجرای قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها صورت حساب‌های برق، ساده، شفاف و در همه مناطق ایران یکسان شده است.

بهزاد، معاون وزیر نیرو گفت: پیش از این شکل صورت حساب‌های برق در هر منطقه متفاوت بود، اما اکنون تا حد امکان ساده شده است و پیچیدگی قبلی را به هیچ وجه ندارد و از درج موارد غیرضروری در آن خودداری شده است.

بهزاد افزود: هر فردی به راحتی می‌تواند صورت حساب برق منزل خود را محاسبه کند.

معاون وزیر نیرو گفت: با آغاز هدفمند شدن یارانه ها، صورت حساب بیش از 70 درصد مشترکان برق، کمتر از 4 هزار تومان و بیش از 90 درصد مشترکان برق کمتر از 7 هزار تومان افزایش خواهد یافت.

بهزاد افزود: پیش‌بینی می‌شود پس از آغاز اجرای هدفمندی یارانه‌ها؛ مصرف‌کنندگان برق 10 تا 15 درصد صرفه‌جویی کنند که در این صورت تفاوت صورت‌حساب‌های برق بیش از 70 درصد مشترکان برق زیر 3 هزار تومان و بیش از 90 درصد مشترکان برق زیر 6 هزار تومان افزایش خواهد یافت و هر چه صرفه‌جویی شود نرخ میانگین صورت حساب کاهش خواهد یافت.

وی گفت: در ماه‌های گرم در مناطق مختلف کشور همچنان صورت‌حساب‌ها براساس تعرفه‌های گرم 1 و 2 و 3 و 4 و 5 صادرخواهد شد.

معاون وزیر نیرو اظهار داشت: در صورت حساب‌های صنعتی و کشاورزی میانگین قیمت پیش‌بینی شده و با هماهنگی میان وزارت نیرو و صنایع و معادن و جهاد کشاورزی قیمت‌های تبعیضی - حمایتی منظور شده است تا کارخانه‌ها و تولید کنندگانی که به کمک نیاز دارند، حمایت جدی شوند و میانگین نرخ حفظ شود.

بهزاد گفت: برای ادارات و ساختمان‌های دولتی حداکثر قیمت منظور شده است تا حداکثر صرفه‌جویی صورت گیرد و بتوانند مصرف برق خود را تا حدممکن مدیریت کنند.

وی افزود: پیش‌بینی شده است که از محل هدفمند کردن یارانه‌ها امکانات و تمهیدات لازم برای افزایش راندمان نیروگاه‌ها و کاهش افت شبکه و در مجموع کاهش مصرف و اصلاح الگوی مصرف و توانمند سازی مشترکان برق به خصوص واحدهای تولیدی و منازل فراهم شود.

بهزاد گفت: پیش‌بینی شده است میانگین قیمت تمام شده برق در برنامه 5 ساله دریافت و همان حمایت لازم از مصرف‌کنندگان اجرا شود و به صورت هدفمند از یارانه نقدی و غیرنقدی استفاده خواهد شد (یارانه نقدی در کارت‌ها و یارانه غیرنقدی در صورت حساب‌ها).
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین