کد خبر: ۱۱۱۶۰۷
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۹

حامد کرزی دریافت پول ار ایران را تایید کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان، اذعان کرده که رئیس‌دفتر او از ایران سالانه مبالغی پول دریافت کرده است.
 
آقای کرزی همزمان یادآور شده که این کار با شفافیت کامل انجام گرفته و جنبه کمک رسمی داشته است. 

گفته‌های آقای کرزی در این زمینه، امروز، دوشنبه، در واکنش به گزارشی در روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» انتشار یافت که در آن گفته شده است: جمهوری اسلامی به «عمر داوودزَی»، سفیر پیشین کابل در تهران، و رئیس کنونی دفتر حامد کرزی، «کیسه، کیسه پول نقد» داده است تا تعهد او به تبلیغ منافع ایران در افغانستان را تضمین کند. 

نیویورک تایمز در شماره روز شنبه گذشته خود از قول ایرانیان و افغان هایی که نام آن ها را محفوظ نگاه داشته است، نوشته بود: مبالغی که جمهوری اسلامی به «عمر داوودزی» داده، برای پرداخت به نمایندگان مجلس قانون‌گذاری، رهبران قبیله‌ای و حتی «طالبان» افغان بوده است تا وفاداری‌شان به تهران خریداری شود. 

حامد کرزی امروز گفت که جمهوری اسلامی سالانه ۷۰۰ هزار تا ۹۷۵ هزار دلار، برای هزینه‌های رسمی دفتر ریاست جمهوری افغانستان، به او کمک می‌کرده است. 

آقای کرزی که در کنفرانسی خبری شرکت داشت، همچنین گفت که چون افغانستان درآمدی ندارد، بسیاری از دولت‌های دوست کابل به او یاری‌های مالی می‌رسانند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین