کد خبر: ۱۱۱۶۷۱
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۱

اشپیگل مدعی شد: 9 سال زندگی لوکس یکی از سران القاعده در شمال تهران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به ادعای اشپیگل‌آنلاین "سیف العدل" رئیس احتمالی بخش نظامی شبکه تروریستی القاعده پس از ۹ سال اقامت در شمال تهران، به تازگی ایران را ترک کرده و به مناطق مرزی میان پاکستان و افغانستان باز کشته است. 

دویچه وله نوشت: اشپیگل‌آنلاین با تکیه بر منابع اطلاعاتی خود از سیف العدل به عنوان یکی از خطرناک‌ترین تروریست‌های جهان نام برده و نوشته است که «ردپای این تروریست درجه یک پس از عملیات تروریستی یازده سپتامبر ۲۰۰۱ گم شد، اما بعدا آشکار شد که او در شمال تهران، در شرایط رفاهی عالی تحت‌نظر است. همراه با چند دوجین یا احتمالا چند صد جنگنده طالبان و اعضای خانواده‌های آن‌ها، که پس از اشغال نظامی افغانستان به وسیله آمریکا، به ایران گریختند و مسئولان ایرانی از ادامه سفر آن‌ها جلوگیری کردند.»

اشپیگل به نقل از "نومان بنوتمان" تحلیلگر بنیاد کویلیام لندن می‌نویسد:«اکنون قطعی است که سیف العدل اجازه یافته ایران را ترک کند، در ایالت وزیرستان شمالی مستقر شود و هدایت نظامی القاعده را به عهده بگیرد.» 

به نوشته اشپیگل آنلاین، نومان بنوتمان (لیبی‌تبار)، یکی از تحلیل‌گران معدود جهانی است، که ارتباطات القاعده را به خوبی می‌شناسد‌. نومان، پیش از آن که در سال ۲۰۰۲ تغییر موضع بدهد، در کمپ‌های چریکی افغانستان مجاهدین را آموزش نظامی می‌داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین