کد خبر: ۱۱۱۷۰۳
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۲

لغو مرخصی زندانیان موادمخدر و اعزام آنها به اردوگاه‌های کار اجباری

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با اعلام اینکه برای برخورد با شبکه‌های اصلی و خرده‌فروشان مواد مخدر با مشکل کمبود جا در زندان‌ها مواجهیم، گفت: پلیس مواد مخدر آمادگی دارد 30 تا 40 هزار نفر از مواد فروشان خرد را به اردوگاه‌های کار اجباری بفرستد.

سردار حمید رضا حسین‌آبادی صبح سه شنبه در همایش پلیس‌های پیشگیری سراسر کشور با اشاره به این که مرزهای جنوبی پاکستان بیشترین مشکلات مربوط به مواد مخدر را دارا هستند گفت: در سال جاری اقدامات متعددی در زمینه انسداد مرزهای پاکستان انجام دادیم.

وی گفت: در حال حاضر در کشورهای خلیج فارس و عربی دو نوع مواد مخدر صنعتی وارد شده که یک نوع آن مواد مخدر اکستازی به نام کنتاگون است که از اروپا وارد می‌شود.

سردار حسین‌آبادی تصریح کرد: فعلاً مصرف کنندگان این مواد مخدر صنعتی در کشور دیده نشده اند اما ممکن است همان گونه که تا سه سال پیش عنوان می‌شد هیچ مصرف کننده شیشه‌ای در کشور وجود ندارد، ولی امروز شیشه یک نوع تهدید به شمار می‌رود در آینده نیز شاهد مصرف کنتاگون در کشور باشیم.

وی با اشاره به قانون جدید مبارزه با مواد مخدر گفت: با تصویب این قانون برخوردهای جدی‌تری با قاچاقچیان مواد مخدر انجام می شود به نحوی که یکی از موضوعات مطرح شده در قانون جدید کنترل محموله‌ها برای مبارزه بین‌المللی با مواد مخدر است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: از دیگر موضوعات مطرح شده در قانون جدید مبارزه با مواد مخدر این است که اگر کسی محکوم به قاچاق مواد مخدر باشد تا 5 سال برای وی گذرنامه صادر نمی‌شود.

سردار حسین‌آبادی با اشاره به ایستگاه‌های ایست بازرسی پلیس مواد مخدر گفت: تقویت این ایستگاهها در شهرهای مختلف از اولویت‌های پلیس است و با توجه به این که بیش از 80 درصد مواد مخدر در 8 استان شرقی کشور کشف می‌شود به دنبال آن هستیم که مواد مخدر پیش از توزیع از سوی پلیس کشف شود.

وی گفت: استانهای خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، یزد و هرمزگان از جمله استانهایی هستند که تقویت ایستگاه‌های ایست بازرسی در آنها اولویت دارد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر افزود: تا کنون برای تقویت ایستگاه‌های ایست بازرسی 300 تا 400 میلیون تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به برخوردهای با شبکه‌های اصلی و خرده فروشان موارد مخدر گفت: برخورد با این افراد از جمله برنامه‌ای اصلی پلیس است ولی یکی از مشکلات اساسی در برخورد با این افراد کمبود جا در زندانها است. به طوری که سازمان زندانها اعلام کرده ظرفیت زندانهای کشور 204 هزار نفر است.

وی با اشاره به لغو مرخصی زندانیان گفت: در گذشته شاهد این بودیم که افرادی با یک تن مواد مخدر دستگیر می‌شدند اما پس از زندانی شدن مرخصی گرفته و سپس از زندان فرار می‌کردند. بر همین اساس در یک سال گذشته طی اقدامی هماهنگ از دادن مرخصی به زندانیان مواد مخدر جلوگیری شد.

وی با اشاره به معتادان بدون مکان گفت: پلیس مسئولیتی در قبال درمان اعتیاد ندارد و مراکز درمانی مسئول نگهداری از این افراد هستند و پلیس تنها موظف است معتادان را مجبور به مراجعه به مراکز درمانی کند.

وی گفت: پلیس معتادانی را که مزاحمتی برای خانواده‌ها ایجاد کنند، با اخذ حکم قضائی و کسب اجازه از خانواده به اردوگاه‌های کار اعزام می‌کند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر افزود: برای صدور کارت هوشمند اعتیاد در سال جاری اقدامات اولیه انجام شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین