کد خبر: ۱۱۱۷۱۲
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۹

چرا بعضی‌ها جذاب‌تر هستند؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روانشناسان می‌گویند: اگر به دنبال پاسخ این پرسش هستید كه چرا بعضی افراد جذاب‌تر از دیگران هستند باید بدانید كه راز این برتری در آنتی‌اكسیدان‌ها و فشار اكسیدیته نهفته است.

روانشناسان دریافته‌اند: مردانی كه كمترین سطح فشار اكسیدیته را در بدن‌شان دارند به لحاظ جسمی از جذابیت بیشتری برخوردار هستند.

دكتر استیو گانگستاد روانشناس انگلیسی در گفت‌و گویی با روزنامه ایندیپندنت متذكر شد: این یافته‌ها می‌تواند چندین كاربرد مهم داشته باشند. برای مثال نشان می‌دهد چرا زنان به‌گونه‌ای تكامل یافته‌اند كه به دنبال راهی برای كاهش میزان فشار اكسیدیته در بدن‌شان هستند و به‌طور فطری می‌دانند كه این امر بر جذابیت آنها می‌افزاید.

متخصصان می‌گویند: این گزینش یک رفتار انتخابی نبوده بلكه یک واكنش ذاتی است و به مرور زمان به‌عنوان روشی برای تشخیص قدرت از ضعف تكامل یافته است.

مادامی كه سلول‌ها از اكسیژن برای تولید انرژی استفاده می‌كنند، می‌توانند مولكول‌های رادیكال آزاد خلق كنند. این مولكول‌ها در اثر واكنش شیمیایی با دیگر مولكول‌ها به سلول‌ها آسیبی وارد می‌كنند كه فشار اكسیدیته نامیده می‌شود. اگر مقدار رادیكال زیاد شود فشار اكسیدیته افزایش یافته و به دی ان ای سلولی و بافت‌ها صدمه جدی خواهد زد.

سیگار، آلودگی هوا و تغذیه ناسالم از عوامل مهم افزایش سطح رادیكال‌های آزاد در بدن هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۴
0
0
من تصور میکنم این خبر به درستی ترجمه نشده است بهتر است به اصل خبر مراجعه شود!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین