کد خبر: ۱۱۱۷۵۱
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۸۹ - ۲۱:۴۴

کشف غار بودایی‌ها در چین

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: باستان‌شناسان در منطقه خودمختار اویغور در شمال غربی چین، موفق به کشف غاری بزرگ شدند که عبادتگاه باستانی بوداییان بوده است.

به گفته باستان‌شناسان این غار شباهت بسیار زیادی به غارهای کشف شده در استان آکسو، یکی از مهم ترین مناطق قرار گرفته در مسیر باستانی جاده ابریشم داشته که اطلاعات مهمی از فراگیر بودن این آیین در چین را در اختیار محققان قرار می‌دهد.

به گزارش میراث آریا، ژانگ هویی، سرپرست تیم اکتشاف با توجه به اهمیت این موضوع افزود: این یافته دانش ما را از هنر باستانی بودا افزایش داده و اطلاعات مهمی از تاریخ و توسعه این مذهب در چین را در اختیار ما می‌گذارد. علاوه بر آن نشانه‌های برجسته‌ای نیز از هنر، تاریخ، اقتصاد و جامعه پادشاهی کیوکی را به تصویر می‌کشد.

غارهای معبد مانند باستانی معمولا در داخل معابد یا در شریان‌های مسافرتی مهم قرار داشتند. ازاینرو بازرگانان و مسافرانی که در مسیر خود به این اماکن برخورد می‌کردند برای استراحت و عبادت در این منطقه توقف می‌کردند.

اگرچه، نوشته‌های حکاکی شده روی مجسمه‌ها اطلاعاتی در خصوص سازندگان آنها و چگونگی ساخت این آثار را ارائه می دهند اما کارشناسان معتقدند مجسمه‌ بودای داخل غار مدرک و سند معتبری است که نشان میدهد آیین بودایی برای نخستین بار از این منطقه به دیگر نقاط چین معرفی شده است
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین