کد خبر: ۱۱۱۷۵۳
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۸۹ - ۲۲:۰۴

‌حسین نصرآبادی درگذشت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حسین نصرآبادی، نویسنده، کارگردان، نویسنده و مدرس تئاتر، 10 آبان 1328 در شهر نیشابور دیده به جهان گشود. 

وی که در زمینه سینما، تلویزیون، تئاتر و همچنین در حوزه تحقیق و پژوهش در طی سال‌های گذشته فعالیت‌های زیادی انجام داده بود، دیشب(3 مهر) درگذشت. 

نوید نصرآبادی، فرزند این هنرمند با اعلام این خبر توضیح داد: پدرم ساعت 12 دیشب در بیمارستان «پیامبران» آیت الله کاشانی، بر اثر سرطان فوت کرد. 

وی افزود: تاکنون روز و زمان دقیق خاک‌سپاری مشخص نیست ولی احتمالا مراسم تدفین پنج‌شنبه یا شنبه هفته آینده، برگزار خواهد شد. 

نمایش‌های «گل و جهله»، «پزشک قلابی منشی اجباری»، «سیاه، سفید و گل نسترن» و «یک نوکر و دو ارباب» از جمله نمایش‌هایی است که به کارگردانی نصرآبادی روی صحنه رفت. 

آخرین اثر نمایشی وی نمایش «سیاه، سفید و گل نسترن» بود که در کارگاه نمایش تئاترشهر به‌روی صحنه می‌رفت و مرحوم نصرآبادی نویسندگی، طراحی و کارگردانی آن را برعهده داشت. 

وی که نمایشنامه‌هایی ازجمله «رویای یک شب تابستانی» را نوشته است، داوری برخی جشنواره‌های تئاتری را انجام داد و کتاب «تئاتر در سال 65» نوشته اوست. 

وی همچنین در رشته هنرهای نمایشی در دانشکده هنر و معماری تدریس می‌کرد. 

از دیگر فعالیت‌های این هنرمند می‌توان به دستیاری کارگردان در سریال‌ «خورشید بر خاک» و فیلم «باد سرخ» و نیز بازی در فیلم‌های «پرواز پنجم ژوئن»، «باد سرخ» و «زنجیرهای ابریشمی» اشاره کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۸
0
1
همه از شنيدن اين خبر ناگهانی متحير ماندند. حسين نصرابادي يک مرد نبود او يک بزرگ مرد در عرصه هنر و فرهنگ كشور بود در وصف اين بزرگ مرد زمان فقط می‌توانم به يک بيت شعر بسنده كنم:

عمر بسيار ببايد پدر پير فلک را / تا دگر مادر گيتی چو تو فرزند بزايد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین