کد خبر: ۱۱۱۷۸۲
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۸۹ - ۰۰:۰۲

وزیراطلاعات: منافقین به مجلس ششم خط می دادند سندش هم موجود است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر اطلاعات صبح سه‌شنبه در گردهمایی مسوولان وهادیان سیاسی نیروهای مسلح گفت: امروز مسیری که مقام معظم رهبری طراحی کرده‌اند وضعیت را به گونه‌ای شکل داده است که دولت نهم و دهم بر سر کار می‌آید و نظام در مسیر درستی قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی اضافه کرد: اسنادی در دست است که یک فرد فراری در رابطه با مقوله ولایت با مجلس خبرگان ما مکاتبه کرده است. حال چه کسی باید جواب او را بدهد؟ چه اقدامی در این رابطه صورت گرفته و چرا اقدامی صورت نمی‌گیرد؟ امروز مسیری که مقام معظم رهبری طراحی کرده‌اند وضعیت را به گونه‌ای شکل داده است که دولت نهم و دهم بر سر کار می‌آید و نظام در مسیر درستی قرار می‌گیرد و به این ترتیب مقابله‌هایی که با آن صورت می‌گیرد یک مقوله کاملا جدی است. یکی از نیازهای جدی امروز کشور تابوشکنی است و وقتی که ایشان می‌فرمایند شخصیت‌محوری باید کنار برود، ما هم باید فضا را برای این مساله فراهم کنیم.

خط‌دهی بیش از ۷۰ درصد اتفاقات مجلس ششم توسط نفاق صورت می‌گرفت

مصلحی با بیان این‌که نفاق در بحث جنگ نرم خدمت بزرگی به استکبار می‌کند، یادآور شد: یکی از مجموعه‌های مرتبط با ریگی که از او برای مقاصد خود استفاده می‌کرد، منافقین بودند و وقتی ریگی را دستگیر کردیم به این مسأله اعتراف کرد. خط‌دهی بیش از ۷۰ درصد اتفاقاتی که در مجلس ششم افتاد توسط نفاق صورت می‌گرفت و اسناد این مسأله موجود است. به‌طوری که ما حتی اسم داریم که سرشاخه نفاق چطور با برخی از آقایانی که امروز فرار کرده‌اند ارتباط داشته است. نکته قابل توجه دیگر در زمینه جنگ نرم دشمن این است که شخصیت‌ها و موسسات دینی ما به شدت در معرض تهدید جنگ نرم هستند.

اوج تحریم‌ها شکسته شده است

مصلحی ادامه داد: در بحث بنزین، با یک حرکت کوچک در وزارت نفت به خودکفایی رسیدیم و حتی بنزین هم صادر می‌کنیم و در بخش انرژی نیز موفقیت‌های بسیاری داشته‌ایم و همسایگان ما به خوبی شاهد این موفقیت‌ها هستند. البته امروز اوج تحریم‌ها تقریبا شکسته شده است چراکه استکبار و عوامل داخلی آنها این طور مطرح می‌کردند که در نیمه دوم مهرماه و نیمه اول آبان ماه اتفاقات سنگینی خواهد افتاد و تعابیری از این قبیل به کار می‌بردند که جنوب تهران با شمال تهران یکی می‌شود. ولی دیدیم که چنین نشد.

به گزارش ایسنا، وزیر اطلاعات در ادامه سخنان خود در پاسخ به پرسش کتبی یکی از حاضران اظهار کرد: این گونه که کسی فکر کند وزارت اطلاعات تحت امر شخص دیگری است و فرد یا افرادی در کار آن مداخله دارند، خیال خام و باطلی است، وقتی من وارد وزارت اطلاعات شدم بدنه این وزارت را بسیار سالم و برخوردار از افراد ولایتمدار دیدم. در دوره یکی از رییس‌جمهورهایی که ادعای قدری داشت، بدنه این وزارتخانه ۱۵ جلد اسناد در رابطه با مفاسد آن تشکیل دادند والبته این‌که این اسناد و پرونده‌ها به نتیجه نرسید و یا مدیران آن از به نتیجه رسیدن این اسناد جلوگیری کردند، مساله جداگانه‌ای است ولی به هرحال بدنه این وزارتخانه به دنبال این می‌گشت که مدیرانی ولایتمدار بر سر کار باشند.

مصلحی افزود: در دوره اصلاحات، همین بدنه با اقدامات بسیار قابل توجهی، با آن دوره مقابله داشتند و این در حالی بود که مدیران آن با این مساله همراه نبودند. در رابطه با فتنه اخیر همین بدنه پیش‌بینی‌هایی کرده و هشدارهایی داده بود ولی متاسفانه به راحتی از کنار آن عبور کردند. در بحث فتنه و به ویژه در مقوله شبکه مجازی این بدنه موفقیت‌های بزرگی کسب کرد به طوری که حتی اوباما در گزارش خود به کنگره آمریکا اعلام کرد که در این زمینه شکست خورده‌اند چرا که این شبکه‌ها به خوبی توسط بدنه وزارت اطلاعات شناسایی شد و ما به اقتدار بسیار بالایی در این زمینه رسیدیم.

در دستگیری ریگی به موفقیت نظامی توجهی نشد

وزیر اطلاعات همچنین جدیدترین ناگفته‌های خود از نحوه عملیات بازداشت ریگی را بیان کرد.
مصلحی در مورد کار اطلاعاتی صورت گرفته در عملیات دستگیری عبد المالک ریگی در سال گذشته با بیان اینکه تنها به موضوع دستگیری ریگی پرداخته و کمتر به موفقیت بزرگ نظامی این عملیات پرداخته شد اظهار داشت: از آنجایی که ما برای هماهنگی‌های این عملیات نمی‌توانستیم از تلفن استفاده کنیم مجبور شدیم تا از طریق پیغام رسانه با سرلشکر فیروز آبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و آقای جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی ارتباط برقرار کنیم که این امر نیم ساعت به طول انجامید.

وزیر اطلاعات افزود: در این نیم ساعت خلبانان شجاع نیروی هوایی به پرواز درآمدند و نشاندن هواپیمای حامل ریگی توسط آنها دارای یک پیغام بزرگ برای دشمن بود که هرچند ما کمتر در داخل به این موضوع پرداختیم اما آنها مقاله‌های فراوانی دراین‎باره نوشتند.

وی خاطرنشان کرد: هواپیمای حامل ریگی که از دوبی به قصد قرقیزستان به پرواز درآمده بود به محض آنکه از بندر عباس گذشت خلبانان نیروی هوایی را بالای سر خود دید.

وزیر اطلاعات با تأکید بر اینکه این طراحی در ابتدا در دستور کار ما نبود خاطرنشان کرد: خلبانان آموزش دیده نیروی هوایی ۲ ساعت در آسمان با هواپیمای حامل ریگی درگیر بودند که این امر به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها صورت گرفت چرا که هواپیمای حامل ریگی با باند فرودگاه مهرآباد تماس گرفته و گزارش کرده بود که جنگنده‌های ارتش بالای سر من قرار دارند اما چون فرودگاه تهران هماهنگ نبود به این هواپیما گفته بودند که مشکلی نیست و به راه خود ادامه بدهد.

حیدر مصلحی این عملیات را یک اقدام پیچیده اطلاعاتی و نظامی دانست که به واسطه انجام آن اقتدار جمهوری اسلامی نمایش داده شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین