کد خبر: ۱۱۱۷۸۵
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۸۹ - ۰۰:۲۴
روزنامه تایمز گزارش داد:

تسلیم شدن BP در برابر فشار آمریكا برای خروج از ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه تایمز گزارش داد كه شركت نفت و انرژی بریتیش پترولیوم آماده است تا برای همراهی با تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران، پروژه مشترك خود با جمهوری اسلامی در میدانی گازی در اسكاتلند را متوقف كند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، روزنامه تایمز، روز سه شنبه اعلام كرد كه شركت بریتیش پترولیوم (بی پی)، در صدد است تا به منظور رعایت تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، پروژه میدان گازی روم، جزیره‌ای در شمال شرقی اسكاتلند را كه با سرمایه گذاری مشترک این شركت و جمهوری اسلامی برپا شده است، متوقف كند.

این روزنامه به نقل از منابع نزدیک به بریتیش پترولیوم می‌نویسد كه این اقدام هزینه چندانی برای «بی‌پی» در بر نخواهد داشت و میدان گازی مزبور می‌تواند «به سرعت» مسدود شود. سخنگوی وزارت امور خارجه بریتانیا در گفت‌و گو با این روزنامه با تأكید بر لزوم همراهی شركت‌ها با قواعد تحریم‌ها اعلام كرده است كه با شركت «بی‌پی» بر سر رعایت این قوانین گفت و گو كرده‌اند. شركت بریتیش پترولیوم پیش از این نیز فروش بنزین به هواپیماهای ایرانی را متوقف كرد.

این شركت در تیرماه سال ۸۹ اعلام كرد كه قرار داد این شركت با جمهوری اسلامی برای تأمین سوخت هواپیماهای ایران به پایان رسیده است و این شركت تصمیم به تمدید این قرارداد ندارد و در نتیجه سوخت هواپیماهای ایران را تأمین نمی‌كند.

«بی‌پی» آن زمان از ارتباط این تصمیم با تحریم‌های یك‌جانبه ایالات متحده علیه ایران كه تجارت نفتی و سرمایه‌گذاری در این بخش را با محدودیت مواجه كرده است، سخنی به میان نیاورد و تنها اعلام كرد كه نسبت به تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران متعهد است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین