کد خبر: ۱۱۱۸۲۵
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۲
مجلس وزارتخانه‌های آموزش و علوم را موظف کرد:

گنجاندن واحدهای درسی مدیریت انرژی در مقاطع تحصیلی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزارت فرهنگ، صداوسیما، سازمان تبلیغات و شهرداری‌ها موظف شدند با همکاری وزارتخانه‌های نیرو و نفت در برنامه‌ریزی و اجرا فعالیت‌های فرهنگی وتبلیغاتی اشاعه فرهنگ مصرف منطقی انرژی و اصلاح و رفتار والگوی مصرف را ملحوظ کند. 

وزارتخانه‌های آموزش و علوم با مصوبه امروز مجلس موظف شدند که واحدهای درسی مدیریت انرژی را در مقاطع تحصیلی بگنجاند. 

در جلسه علنی امروز مجلس، نمایندگان به بررسی جزییات طرح اصلاح الگوی مصرف انرژی ادامه داده و موادی از آن را به تصویب رساند. 

براین اساس وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات وفناوری موظف شدند با همکاری وزارتخانه‌های نیرو و نفت نسبت به گنجاندن واحدهای درسی مدیریت انرژی در کلیه مقاطع تحصیلی و رشته‌های مرتبط، و به روزرسانی مطالب اقدام کنند. 

همچنین وزارتخانه‌های کار و امور اجتماعی و آموزش و پرورش موظف شدند در تدوین و اجرا برنامه‌های آموزشی دوره‌های فنی‌و حرفه‌ای ذی‌ربط، آموزش موثر روش‌های بهینه‌سازی کاربرد انرژی را طبق نظر وزارتخانه‌های نفت و نیرو ملحوظ کند. 

با مصوبه امروز وزارت عدم تحقیقات و فن آوری موظف شدند نسبت به ایجاد و گسترش گرایش مرتبط با مدیریت انرژی در سطوح کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه‌های کشور و همچنین گنجاندن واحد درسی با عنوان مدیریت انرژی در دوره‌های کاردانی و کارشناسی رشته‌های مهندسی و سایر رشته‌های مرتبط ظرف یک سال پس از تصویب این قانون برنامه‌ریزی کند. 

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران سازمان تبلیغات اسلامی وشهرداری‌ها موظف شدند با همکاری وزارتخانه‌های نیرو و نفت در برنامه‌ریزی و اجرا فعالیت‌های فرهنگی وتبلیغاتی اشاعه فرهنگ مصرف منطقی انرژی و اصلاح و رفتار والگوی مصرف را ملحوظ کند. 

گفتنی است پخش الگوهای تبلیغاتی در مورد تجهیزات انرژی‌بر از شبکه‌های مختلف سازمان صداوسیما منوط به رعایت معیارها و مشخصات فنی انرژی موضوع این قانون است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین