کد خبر: ۱۱۱۸۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۱
سردار نوروزی، رئیس پلیس پیشگیری اعلام کرد:

جرم‌خیزترین استان‌های کشور

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در ترور استان‌های سیستان و بلوچستان، کردستان و آذربایجان غربی حرف اول را می‌زنند.

روزنامه تهران امروز نوشت: تهران در زمینه مفاسد اجتماعی مقام اول،‌ اصفهان رکوددار قتل و سیستان و بلوچستان بیشترین آمار ترور را در کشور دارند. این حرف‌های رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی است که دیروز در جمع خبرنگاران به آن اشاره کرد. این مقام مسول در تشریح این آمار افزود: تهران در بین 32 استان کشور حرف اول را در مفاسد اجتماعی می‌زند و پس از آن اصفهان و مازندران در رتبه‌های بعدی هستند. این مقام نیروی انتظامی تصریح کرد که باید برای مبارزه با مفاسد اجتماعی بر روی این استان‌ها تمرکز کنیم. در پرونده قتل نیز استان‌های اصفهان، تهران بزرگ، خوزستان و سیستان و بلوچستان حرف اول را می‌زنند.

سردار نوروزی گفت: در ترور نیز استان‌های سیستان و بلوچستان، کردستان و آذربایجان غربی حرف اول را می‌زنند. رئیس پلیس پیشگیری البته هیچ اشاره‌ای به آمار تجاوز به عنف‌های صورت گرفته در کشور نکرده بود آماری که پیش‌تر منتشر می‌شد.

وی اظهار داشت: طی سال جاری 61 تن مواد مخدر توسط پلیس پیشگیری کشف شده این در حالی است که در 6 ماه اول سال 88 پلیس پیشگیری توانسته بود 111 تن مواد مخدر کشف کند. سردار نوروزی با مقایسه آمار 6 ماهه اول سال 88 و 89 گفت: طی این مدت تماس‌های فوریت‌های پلیسی 9 درصد افزایش داشته و 20 میلیون و 8 هزار تماس با سامانه 110 برقرار شده است.

این مقام نیروی انتظامی گفت: 6 میلیون و 900 هزار تماس عملیاتی شده است و 6 میلیون تماس دیگر نیز تماس‌های مشاوره‌ای بوده است. رئیس پلیس پیشگیری به اقدامات قضایی در 6 ماه اول امسال اشاره کرد و گفت: یک میلیون و 400 هزار پرونده از کلانتری‌های کشور تشکیل شده است که 180 هزار پرونده آن به واحدهای مشاوره در کلانتری ارجاع شده است. سردار نوروزی در ادامه افزود: از مجموع 180 هزار پرونده ارجاعی به واحد مشاوره‌ در کلانتری‌ها 94 هزار مورد آن به صلح و سازش رسیدند. وی اظهار داشت: ابلاغ قضایی امسال 6 میلیون و 800 هزار مورد توسط نیروی قضایی انجام شده این در حالی است که این میزان سال گذشته 7 میلیون و 300 هزار بوده است.

این مقام نیروی انتظامی گفت: مأموران پلیس طی این مدت 710 هزار بدرقه متهم نیز انجام دادند و در مجموع 10 میلیون خدمت قضایی توسط پلیس پیشگیری انجام شده است.

سردار نوروزی گفت: در 6 ماه اول امسال 382 هزار نفر در موضوع سرقت دستگیر شده‌اند و در بحث افزایش کشف سرقت نیز 8 درصد رشد را شاهد هستیم. رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی نیز گفت: ایستگاه‌های ایست و بازرسی پلیس پیشگیری موفق به کشف 20 تن مواد مخدر شده‌اند. سردار نوروزی گفت: ایستگاه‌های ایست و بازرسی پلیس پیشگیری موفق به کشف 119 هزار تن مشروبات الکی طی 6 ماه گذشته شد‌ه‌‌اند و 4 میلیون کالای قاچاق و 15 میلیون و 11 هزار کالای ضد فرهنگی نیز کشف شده است. این مقام نیروی انتظامی گفت: طی این مدت 208 قبضه سلاح کشف شده و 6 هزار و 318 تبعه بیگانه نیز دستگیر شده است. این مقام نیروی انتظامی خواستار تشکیل یگان حفاظت در قوه‌قضائیه شد و افزود: آموزش‌های قضایی در استان‌ها اقدام بسیار ارزنده‌ای بود که به اجرا درآمد. سردار نوروزی گفت: در حال حاضر 33 هزار نگهبان محله در کشور فعالیت می‌کنند.

این در حالی است که معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی چندی پیش از حجم 30 درصدی قتل‌های خانوادگی در پرونده‌های دادگاه کیفری خبر داده بود. سرهنگ مصطفایی گفته بود حدود 30 درصد از قتل‌های کشور مربوط به مواردی است که بین متهم و قربانی نسبت نزدیکی فامیلی وجود دارد که این درصد در مقاطع زمانی مختلف و متناسب با شرایط نوسان مختصری داشته است. سرهنگ مصطفایی افزوده بود: در شش ماهه اول امسال حدود 65 درصد از قتل‌های خانوادگی بدون برنامه‌ریزی‌ قبلی به وقوع پیوسته است که بر اساس آن متهم قصد کشتن مقتول را نداشته و در یک نزاع با توسل به خشونت مرتکب قتل شده است. به گفته این مقام انتظامی سهم وقوع قتل‌ها خانوادگی به وسیله سلاح سرد در شش‌ماهه امسال حدود 47 درصد بوده است و بیشترین قتل‌های خانوادگی به وقوع پیوسته در شش‌ماهه امسال مربوط به قتل زن توسط شوهر است که در این مدت حدود 18 درصد از قتل‌های خانواگی مربوط به قتل زن توسط شوهر بوده است. مصطفایی علل حدود 36 درصد از قتل‌های خانوادگی ناشی از اختلاف‌های خانوادگی و حدود 21 درصد دیگر ناشی از مسائل اخلاقی دانسته بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۵
0
0
خوب بود امن ترین استانها را هم می گفتند
شوشتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
0
0
خب خوزستان دومین استان پرجمعیت کشور هستش و خیلی این آمار حداقل برای خوزستان عجیب نیست.اگر از جمعیت خوزستان نسبت به آمار جرم نسبت بگیریم قطعا خواهیم دید که خوزستان جزو امن ترین استان های کشور هستش
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین