کد خبر: ۱۱۱۸۷۸
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۸
با انتقاد از عدم شفاف‌سازی دولت در شیوه‌های اجرایی قانون هدفمندی یارانه‌ها

مصباحی‌مقدم: مردم همراه نشوند، دولت ناكام می‏شود

برگزاری جلسات كمیسیون ویژه مجلس برای نظارت بر شیوه هدفمند كردن یارانه‌ها
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس كمیسیون ویژه مجلس با بیان اینكه مجلس نسبت به عدم شفاف‌سازی دولت در شیوه‌های اجرایی قانون هدفمندی یارانه‌ها انتقاد دارد، گفت: «اگر مردم با این طرح همراه نشوند دولت در اجرای طرح ناكام خواهد ماند.»

غلامرضا مصباحی‌مقدم، از برگزاری جلسات كمیسیون ویژه مجلس برای نظارت بر شیوه قانون هدفمند كردن یارانه‌ها خبرداد و اظهار كرد كه با احتمال قوی اولین جلسه كمیسیون ویژه با كارگروه دولت درطرح تحول اقتصادی كه با حضور وزیر اقتصاد برگزار می‌شود هفته آینده خواهد بود.

وی گفت: «رئیس مجلس نیز در این جلسه حضور خواهد داشت.»

مصباحی مقدم یادآور شد؛ در این سلسله جلسات قرار است ابهامات مجلس و كمیسیون ویژه در اجرای قانون هدفمند كردن یارانه‌ها از مسئولان مربوطه سئوال شود.

نماینده تهران چگونگی شیوه دولت در آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی، مبالغ پرداخت شده و دیگر مسائل مربوط به اجرای این قانون را از ابهامات كمیسیون ویژه مجلس در خصوص این قانون برشمرد.

وی در توصیه به دولت برای اجرای بهتر این قانون خاطر نشان كرد، تاكید و توصیه من این است كه دولت قبل از هر اقدامی شفاف سازی كند.

مصباحی‌مقدم گفت: «دولت نمی‌تواند با وجود ابهام اجرای این قانون را پیش ببرد اگر در اجرای این قانون برای مردم سئوال و ابهامی وجود داشته باشد، ممكن است مردم دولت را در این خصوص همراهی نكنند و عدم همراهی مردم در اجرای این قانون دولت را در اجرای طرح ناكام می‌كند.»

نماینده تهران تصریح كرد انتقادی كه هم اكنون به دولت وارد است این است كه در خصوص شیوه اجرا شفاف‌سازی نمی‌كند این در حالی است كه آنچه كه قرار است اجرا شود باید از سوی دولت اطلاع‌رسانی شود هم مردم و هم مجلس به خصوص مردم باید از شیوه‌های اجرای این قانون مطلع شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین