کد خبر: ۱۱۱۸۸۰
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۷
به‌خاطر حمل مواد

37 حاجی در فرودگاه بازداشت شدند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس پلیس فرودگاه های كشور از دستگیری 37 نفر از افراد اعزامی به حج تمتع در فرودگاه‌های كشور به دلیل حمل مواد مخدر خبر داد.

سردار نبی‌الله حیدری در حاشیه پرواز حجاج از شیراز در جمع خبرنگاران گفت: تمامی سازوكارهای اعزام 103 هزار نفر زائر از 17 فرودگاه كشور در بخش‌های مختلف اعم از ترافیكی، امور امنیتی و اقلام ممنوعه فراهم شده است كه تاكنون 37 هزار نفر از حجاج از 6 فرودگاه كشور وارد مدینه شدند كه از میان این 37 نفر دستگیر شده 11 نفر نیز زن بودند.

وی با بیان اینكه با اینكه تمامی اخطارهای لازم داده شده اما برخی از حجاج اقدام به حمل مواد مخدر می‌كنند، افزود: باید گفت در صورت دستگیر شدن در فرودگاه ایران حجاج از ادامه سفر محروم خواهند شد ولی اگر در فرودگاه‌های عربستان دستگیر شوند بازداشت خواهند شد و به زندان خواهند رفت.

رئیس پلیس فرودگاه های كشور افزود: در عمره سال قبل 760 هزار نفر از ایران اعزام شدند كه از میان آنها یک هزار و 69 نفر توسط پلیس فرودگاه های ایران و 160 نفر در فرودگاه های عربستان دستگیر شدند و در حج عمره در سال جاری نیز 400 هزار نفر اعزام شدند كه 471 نفر در داخل كشور و 7 نفر به وسیله پلیس عربستان دستگیر كرد.

حیدری یادآور شد: در حج تمتع سال قبل نزدیک به 70 هزار نفر اعزام شدند كه 107 نفر در فرودگاه‌های ایران و یک نفر در فرودگاه عربستان دستگیر شد.

وی تاكید كرد: مسافرین باید بدانند كه با وجود دستگاه‌های پیشرفته در فرودگاه‌های كشور جاسازی هرگونه مواد مخدر قابل شناسایی بوده و اگر افرادی نیازی به مصرف دارو دارند نیروهای بهداشت و درمان در عربستان اقدامات لازم را انجام می‌دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین