کد خبر: ۱۱۱۸۹۴
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۸۹ - ۲۱:۰۹
فراهانی، رئیس شورای اصناف کشور:

انبارها پر از کالا شده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس شورای اصناف کشور از تشکیل ستاد هدفمندی یارانه‌ها در اصناف خبرداد و با اعلام اینکه انبارها پر از کالا شده است، گفت: «بازرسی از واحدهای صنفی تشدید می‌شود.»

قاسم نوده فراهانی گفت: «راه اندازی ستاد مرکزی قانون هدفمند کردن یارانه ها در شورای اصناف کشور کلید خورده است تا بتواند به صورت روزانه، قیمت کالاها در سراسر کشور را رصد کرده و از افزایش غیرقانونی قیمت‌ها جلوگیری به عمل آورد.»

رئیس شورای اصناف کشور با تاکید بر اینکه انبارها از کالا پر است و کمبود کالا وجود ندارد، از تشدید بازرسی‌ها در آستانه اجرای این قانون خبر داد و گفت: «اصناف مراقب است تا مردم، کالاهای اساسی را گران تر از افزایش قیمت منطقی که بر اثر قانون هدفمند کردن یارانه‌ها ایجاد می‌شود، نخرند.»

وی تصریح کرد: در این راستا مردم می توانند با مشاهده هرگونه تخلفی با شماره تلفن 124 تماس حاصل کنند. در همین راستا بازرسان شورای اصناف کشور حداکثر 30 دقیقه پس از تماس ثبت شده، در محل حضور خواهند یافت.

به گفته فراهانی، قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان رسیده است و هم اکنون برای آحاد مردم لازم‌الاجرا است، بنابراین نباید اجازه کارشکنی داد.

وی اظهار داشت: به دلیل افزایش قیمت حامل‌های انرژی، قیمت برخی محصولات تولید داخلی اندکی افزایش خواهد یافت که منطقی به نظر می‌رسد، اما دولت و اصناف اجازه نمی‌دهد که قیمت کالاها بیش از حد منطقی خود افزایش پیدا کند و سودجویان از این فضا سوء استفاده کنند.

فراهانی گفت: اگر مردم تخلفی را مشاهده کردند، به 124 اطلاع دهند و کد رهگیری دریافت نمایند تا بتوانند در جریان نتیجه اقدامات به عمل آمده قرار گیرند. 

ذخیره‌سازی بیش از یک میلیون تن کالای اساسی شامل 13 قلم اصلی گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم‌مرغ، شیرخشک صنعتی، پنیر، کره، برنج، عدس، لوبیا، نخود، ماکارانی، روغن نباتی، قند و شکر با همکاری 12 مباشر از بخش خصوصی در کشور در حال انجام است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین