کد خبر: ۱۱۱۹۰۷
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۸۹ - ۰۲:۰۶
رضا تقی‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

اخبار خصوصی‌سازی پست بانک صحت ندارد

امضای مدیرعامل اسکن شده است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که اخبار منعکس شده درباره خصوصی‌سازی شرکت دولتی پست بانک که طی روز اخیر از سوی برخی رسانه‌ها اعلام شده بدون هرگونه هماهنگی با این وزارتخانه بوده و مورد تأیید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیست. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این زمینه اظهار داشت: در حالی که وزارت ارتباطات در حال بررسی و کارشناسی ابعاد مختلف واگذاری سهام شرکت دولتی پست بانک ایران بود، اخباری مبنی بر عرضه سهام این شرکت دولتی در بورس بدون هماهنگی با این وزارت خانه منعکس شد که به هیچ وجه مورد تأیید اینجانب و مجموعه وزارت ارتباطات نیست.

رضا تقی‌پور با بیان اینکه وزارت ارتباطات یکی از پیشگامان در زمینه اجرای اصل 44 قانون اساسی و خصوصی‌سازی محسوب می‌شود، اظهار داشت: این موضوع نیز به تأیید همه مسئولان و کارشناسان در بخش‌های مختلف دولت و مجلس رسیده و حتی شخص رئیس جمهوری نیز این موضوع را مورد تأیید و تأکید قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه درهمین راستا می‌توان به خصوصی سازی شرکت مخابرات اشاره کردکه به گواه کارشناسان، بزرگ‌ترین معامله تاریخ بورس کشور محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: شرکت دولتی پست بانک طبق نظر ریاست جمهوری، روال عادی خود را برای خصوصی شدن طی و در سال 93 در بورس عرضه می‌شود.

افضلی: مستندات ارایه شده به بورس مورد تأیید اینجانب نیست

در همین رابطه رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل پست بانک ایران نیز اعلام کرد که مستندات و اطلاعات ارایه شده به سازمان بورس مورد تأیید شرکت دولتی پست بانک ایران نیست.

محمود افضلی با بیان اینکه سال گذشته اقداماتی از سوی سازمان بورس و بدون هماهنگی این شرکت در مورد عرضه سهام پست بانک ایران انجام شده بود، افزود: مستندات ارائه شده به امضاء اینجانب به عنوان مدیر عامل شرکت دولتی پست بانک ایران نرسیده و مورد تأیید نمی‌باشد.

وی با بیان اینکه امضای اینجانب اسکن شده، تصریح کرد: این موضوع روزگذشته طی یک نامه رسمی به اطلاع مسئولان شرکت بورس اوراق بهادار تهران رسیده است.

افضلی ادامه داد: بر همین اساس، در تاریخ چهارم آبان ماه سال جاری طی نامه ای به مدیر پذیرش اوراق بهادار شرکت بورس اعلام شده است که امیدنامه پست بانک ایران که در سال گذشته به آن سازمان ارسال شده و ظاهراً در سایت آن سازمان اخیراً به روز شده باید توسط اینجانب به عنوان رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل شرکت دولتی پست بانک امضاء می‌شد که این امر اتفاق نیفتاده است.

وی اظهار داشت: دراین نامه تأکید شده است استفاده از مهر یا اسکن، به معنای تأیید مندرجات توسط رئیس هیأت‌مدیره و مدیر عامل پست بانک ایران نمی‌باشد.

بربرودی : سهام پست بانک در سال 93 در بورس عرضه می شود 

معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزارت ارتباطات در این‌باره گفت که سهام شرکت دولتی پست بانک طبق برنامه پیش‌بینی شده در سال 93 در بورس عرضه خواهد شد.

سید شمس الدین بربرودی با بیان اینکه پیش از این رئیس‌جمهوری طی دستور توقف خصوصی‌سازی شرکت دولتی پست بانک را تا سال 93 صادر کردند، اظهارداشت: با توجه به دستور شخص رئیس جمهور و همچنین نظر معاونت حقوقی رئیس‌جمهور، شرکت دولتی پست بانک در سال 93 در بورس عرضه خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین