کد خبر: ۱۱۱۹۱۶
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۸

استفاده از فیلترشكن ویژه چین؛ در ایران 12 برابر چین!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه آمریكایی واشنگتن پست با اشاره به اطلاعات منتشره در سایت شركت اولترا نوشت: استفاده كنندگان از یک نرم افزار فیلترشكن كه برای چین طراحی شده است، در ایران 12 برابر چین، 17 برابر سوریه و عربستان و 20 برابر ویتنام بوده و تعداد استفاده كنندگان از این نرم افزار در ایران ظرف یک روز، بیش از 215 هزار نفر بوده است!

به گزارش آینده این روزنامه نوشت: سه‌شنبه گذشته 215646 توانستند در ایران از سد فیلترهای اینترنتی بگذرند و به وب‌سایت‌هایی از قبیل فیس بوک، تویتر و ... متصل شوند.

این روزنامه در مقاله‌ای با عنوان زمان فشار برای آزادی ارتباط با اینترنت افزود: این افراد در سوریه 14886 نفر، در ویتنام 10612 نفر، در عربستان سعودی 14691 نفر و بالاخره در چین حدود 18000 نفر بوده است.

نویسنده این مقاله واشنگتن پست افزود: من این اطلاعات را از وبلاگ داخلی یک شركت به نام اولترا ریچ دریافت كردم كه سیستم‌های فیلتر و فایروال شكن تولید می‌كند تا به حدود نیم میلیون نفر كمک كند تا از وب‌سایت‌هائی استفاده كنند كه دولتها آنها را فیلتر كرده‌اند.

اولترا شركتی است كه از طریق یک نرم‌افزار كوچک مخاطبان را به سرور خود منتقل می‌كند تا از آن طریق فیلترینگ را دور بزنند و گویا آمریكایی‌ها آن را برای كشور چین ساخته‌اند.

واشنگتن‌پست در ادامه افزود: استفاده بعدی مشخص كردن ترافیک استفاده ازسرورهای این شركت است كه نشان می‌دهد مردم كدامین كشورها بیشتر تحت فیلتر هستند.

به نوشته این روزنامه آمریكائی فهرست این كشورها همچنین شامل كشورهای كوبا،برمه، ازبكستان ، بلاروس، الجزیره، كامبوج و لیبی است.

واشنگتن‌پست افزود: مقامات شركتی كه سرمایه فعالیت آن را داوطلبانه تامین كرده‌اند، می‌گویند اگر 30 میلیون دلار دیگر در اختیار داشتند، می‌توانستند میلیون‌ها نفر را در شبكه خدماتی خود قرار دهند و كنترل ایران را بر اینترنت از بین ببرند!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۷
0
0
آمار استفاده از فیلتر شکن میدید آمار سایت های فیلتری این کشورهارو هم بدید!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۸
0
0
هرچه کشوری عقب‌مانده‌تر باشد تعداد فیلترش بیشتر است. چون در عصر اطلاعات هر دری که بسته شود به ظاهر ممکن است دلخوشی برای دولت باشد اما عقده افراد نسبت به اون بیشتر شده و درهای جدید برای رفع آن به طریقی داغتر باز می‌شود.
این نیز از مصادیق ماهی کشی است.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین