کد خبر: ۱۱۱۹۵۷
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۶

خون دل امام از طرفداران بیرون كردن زنان از ادارات

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهندس مصطفی كتیرایی از قول شهید مطهری نقل كرد كه امام به‌‌شدت از سوی روحانیونی سنت‌گرا تحت فشار بود. 

كتاب ماه فرهنگی و تاریخی «یادآور» در ویژه‌نامه‌ای كه در آن به بررسی اقدامات تروریستی گروه فرقان پرداخته، مصاحبه‌ای را با مهندس مصطفی كتیرایی به عنوان كسی كه در واپسین لحظات زندگی در كنار شهید مطهری بوده انجام داده است.

بخش‌های مهمی از این مصاحبه را در ادامه بخوانید:

اتفاقا آن شب آقای مطهری پهلوی من نشسته بود و از قول امام خمینی درد دل می‌كرد كه ایشان از طرف روحانیون سنت‌گرا به شدت تحت فشار بود كه زنها را باید از ادارات بیرون كنند و این‌ها نباید در هیچ مجلس و تظاهراتی باشند ولی ایشان مقاومت كرد و هزینه‌اش را هم داد، چون كسانی كه این حرف‌ها را می زدند، غالبا زور هم داشتند.
 
آقای مطهری می‌گفت یكی از كارهای مهم امام خمینی این بود كه در برابر این نوع فشارها مقاومت می‌كرد.

بعد از برگزاری جلسه شام خوردیم و حدود 11 شب بودكه جلسه تمام شد و من و آقای مطهری و آقای طرخانی از منزل بیرون آمدیم و سه تایی سر كوچه آمدیم. آقای مطهری وقتی احساس كرد ما داریم در مورد یک مسأله خصوصی صحبت می‌كنیم تادبا فاصله گرفت و سركوچه ایستاد تا اینكه جوانی با موتور سیكلت به ایشان رسید و ایشان را به اسم صدا كرد؛ آقای مطهری كه جواب داد با گلوله به سرش زد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین