کد خبر: ۱۱۱۹۷۱
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۸۹ - ۲۲:۴۵

سلحشور: اکثر سینماگران به اسلام بیگانه‌اند!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سلحشور گفت: معتقدم اسلام از سینما جدا نیست و اگر ما سینمای اسلامی نداریم به دلیل این است که سینماگر ما توان ساخت سینمای مذهبی ندارد. 

فرج‌الله سلحشور در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری در خصوص لزوم به کارگیری الگوی سینمای ایرانی- اسلامی در سینمای ایران اظهار داشت: ایران منهای اسلام به مشخصه برای من معنا ندارد و معتقدم ایران هرچه دارد از اسلام دارد.

وی در ادامه افزود:‌ اگر تلاش کنیم تا ارزش‌های اسلامی با زبان فیلم به دنیا ارائه شود در حقیقت بالاترین تبلیغ را برای کشور ایران و ارزش‌های بومی آن از طریق هنر هفتم صورت داده‌ایم.

این کارگردان سینما با سفیر دانستن فیلم‌های ایرانی در خارج از کشور خاطرنشان کرد: هر فیلم ایرانی مبلغ ارزش‌های ایران است و من ایران و اسلام را جدا از هم نمی‌دانم.

سلحشور در ادامه ضمن اشاره به اهمیت ارزش‌های اسلامی ذکر شده در متون دینی،‌ در خصوص عدم توجه در خور سینماگران ایرانی اذعان داشت: آثار هر فیلمساز نشاندهنده اندیشه و افکار آن فرد است حال از سینماگری که هیچ آموزه‌ای از اسلام را ندارد و به دستورات اسلامی عمل نمی‌کند و بدان اعتقادی نیز ندارد چگونه می‌توان انتظار داشت مبلغ ارزش‌های اسلامی باشد.

کارگردان سریال «مردان آنجلس» در ادامه بیان داشت: مشکل سینمای ما این است که اکثر سینماگران ما به اسلام بیگانه هستند و حساب اسلام و هنر را از هم جدا می‌دانند، این افراد اسلام را امری شخصی و تعبدی هنر را امری متفاوت می‌خوانند.

سلحشور در ادامه گفت: معتقدم اسلام از سینما جدا نیست و اگر ما سینمای اسلامی نداریم به دلیل این است که سینماگر ما توان ساخت سینمای مذهبی ندارد.

وی در تشریح توان ساخت فیلم مذهبی اظهار داشت: سینماگر باید با اثرخود بیننده را به تحول وادارد.

این کارگردان با فاخر دانستن فیلم «ملک سلیمان نبی» بیان داشت: این گونه آثار قدمی ارزشمند در جهت ارتقا سینمای دینی محسوب می‌شود اما تا تحول مخاطب از طریق این فیلم‌ها هنوز فاصله داریم و نمی‌توان گفت ملک سلیمان نبی سینمای ایده‌آل مذهبی است بلکه این فیلم آغاز خوبی برای این مسیر طولانی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین