کد خبر: ۱۱۱۹۸۸
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۸۹ - ۰۲:۳۹
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، مانور قدرت نرم نظام است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در تلاشیم تا با ایجاد فضای مناسب و برپایی نمایشگاه در تمام استان‌ها، امکان دسترسی آسان به تازه‌های نشر را برای همه فراهم کنیم.

بهمن دری در مراسم افتتاح ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان کرمانشاه، گفت: به باور آگاهان فرهنگ، برگزاری نمایشگاه کتاب در همه استان‌های کشور یک اولویت فرهنگی است که باید آن را جزو برنامه‌های بلندمدت راهبردی قرار داد.

او افزود: در دولت دهم با تأکید بر منویات مقام معظم رهبری و به منظور ایجاد تحولی عظیم در حوزه کتاب‌خوانی در سطوح مختلف جامعه، برنامه‌های متنوعی در حال اجراست که از آن جمله می‌توان به حمایت از نشر کشور در قالب ایجاد تسهیلات برای ناشران استانی، برگزاری نمایشگاه کتاب در استان‌ها، تقویت ظرفیت نهادهای فرهنگی برای گسترش چاپ کتاب‌های مفید و مناسب، پشتیبانی عملیاتی از برنامه‌ها و ترویج کتاب‌خوانی و رصد و دیده‌بانی آگاهانه در حوزه نشر و برطرف کردن مسائل پیش روی این حوزه اشاره کرد.

دری یادآور شد: استراتژی و راهبرد ما در برنامه‌های فرهنگی، عصاره رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

او افزود: واژه فرهنگ امروزه به عنوان قدرت نرم مطرح است و رسالت فرهنگی ما استفاده از قدرت نرم نظام است.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با بیان این‌که اگر فرهنگ کتاب‌خوانی را ترویج کنیم، بخش عمده رسالت جمهوری اسلامی را انجام داده‌ایم، گفت: 75درصد از بیانات مقام معظم رهبری حول محور کتاب است که این نشان از اهمیت این موضوع دارد.

دری در پایان تأکید کرد: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در واقع مانور قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی ایران است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین