کد خبر: ۱۱۲۰۰۳
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۸

کشف گونه جدیدی از میمون که مرتب عطسه می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: گونه‌ای جدید از میمون در جنگل‌های شمال برمه پیدا شده است. این جانور، به‌خاطر شکل صورتش گرفتار مشکلی است که زندگی را برای او سخت کرده است.

پس از آن که اوایل امسال شکارچیان محلی گزارش کردند که در این منطقه جانوری را دیده اند که قبلا ندیده بودند، دانشمندان کشف کردند که این جانور گونه ای از میمون است که تا حال ثبت نشده بود.

آنچه درباره این میمون دم دراز سیاه با گوش‌های سفید عجیب است، شکل بینی سر بالای اوست.

به نوشته بی‌بی‌سی، بینی این میمون چنان به طرف بالا قرار گرفته که سوراخ های آن نیز کاملا رو به‌بالا و مشهود است.

این شکل دماغ به این معنی است که وقتی باران می‌آید قطرات آب مستقیم وارد سوراخ‌های دماغ میمون می‌شود و جانور شروع می‌کند به عطسه کردن و آن هم بدون وقفه.

ساکنان محلی که در نزدیکی محیط زیست این میمون در استان کاچین زندگی می‌کنند، می‌گویند عطسه‌های او باعث می‌شود خیلی راحت در فصل بارندگی رد آن گرفته شود.

نام رسمی و علمی این میمون "راینو پیته کوس استرایکری" است اما به زبان محلی "میمونی با چهره‌ای از خود راضی" خوانده می‌شود.

گزارش شده که این میمون برای این که عطسه نکند روزهای متوالی سرش را بین دو پای خود می‌گذارد و می‌نشیند.

بنا به تخمین دانشمندان احتمالا این‌گونه از میمون به شدت رو به‌انقراض است و از جمعیت آن فقط سیصد و سی عدد به جای مانده است که در ناحیه‌ای کوچک در اطراف رودخانه "ماو" زندگی می کنند.

دی سباستین، گزارشگر بی بی سی می‌گوید محیط زیست این میمون به دلیل قطع درختان جنگی و جاده و سد سازی توسط شرکت های چینی در حال از بین رفتن است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین