کد خبر: ۱۱۲۰۱۱
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۲

طرح مجلس برای دولتی کردن شهرداری‌ها و خلع ید از شوراها

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: منابع پارلمانی از تصویب ماده‌ای در کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی خبر می‌دهند که بر مبنای آن از این پس شهردار تهران و مراکز استان‌ها با پیشنهاد وزیر کشور و رای اعتماد اعضای شورای شهر انتخاب می‌شوند. 

بعد از رد پیشنهاد انتخاب شهرداران با رای مستقیم مردم، کمیسیون شوراها تصمیم گرفت تا انتخاب شهرداران تهران و مراکز استان ها را به پیشنهاد وزیر کشور و رای اعتماد اعضای شورای شهر واگذار کند.

همچنین طبق طرح مذکور، شهردار شهرستان ها با معرفی استاندار و رای اعتماد اعضای شورای شهر منصوب می‌شوند.

این طرح در کمیسیون شوراها تصویب شده و در آینده‌ای نزدیک در صحن مجلس مطرح خواهد شد. 

فلسفه وجودی شوراها مشارکت دادن مردم در تصمیم‌گیری‌های مربوط به امور مدیریت شهری و نوعی تمرکززدایی در این زمینه است. پیشنهاد اینکه معرفی شهرداران در تهران و مراکز استان از سوی وزیر کشور و در دیگر شهرستان‌های کشور از سوی استانداران صورت بگیرد، توعی عقب گرد از اهداف اولیه تشکیل شوراها و بازگشت مجدد به سیستم مدیریت متمرکز خواهد بود.

بر اساس گزارش مذکور، طبق طرح مصوب، دست شوراهای منتخب مردم برای بررسی و انتخاب گزینه‌های متعدد برای تصدی سمت شهرداری بسته خواهد شد و آنها تنها خواهند توانست به فرد معرفی شده از سوی وزیر یا استاندار، رأی مثبت یا منفی دهند و این یعنی تغییر بنیادین در صلاحیت شوراها و تحدید اساسی اختیارات آن.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۸
0
0
دیگه از این پس شهرداری هم سیاسی می شود!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین