کد خبر: ۱۱۲۰۷۷
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۳

کراولی: آمریکا در پی مذاکرات گسترده با ایران است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از تمایل کشورش برای گفت‌و گوهای مستمر با ایران درباره طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله برنامه هسته‌ای این کشور خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از شینهوا، "فیلیپ کراولی" روز جمعه در گفت‌و گو با خبرنگاران در یک جلسه توجیهی ضمن استقبال از تمایل جمهوری اسلامی ایران برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای، گفت: «آمریکا مدت‌هاست که در پی مشارکتی پایدار و انجام گفت‌و گوهای مستمر با ایران درباره طیف گسترده‌ای از موضوعات است.»

کراولی بر تعیین هر چه سریع‌تر تاریخی مشخص و مکانی خاص از سوی ایران برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای تاکید کرد و گفت می‌توانیم نشستی مشابه با نشست سال گذشته را داشته باشیم و منتظر ازسرگیری چنین مذاکراتی هستیم. 

به گزارش آفتاب، فیلیپ کراولی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده، دیروز نیز سالروز تولد محمود احمدی‌نژاد، را تبریک گفته و از وی خواسته که 2 آمریکایی زندانی در اوین را به این مناسبت آزاد کند.

بی بی سی که این خبر را منتشر کرده افزوده است: فیلیپ کراولی پیام خود را روز پنجشنبه، ۲۸ اکتبر (ششم آبان) در شبکه اجتماعی اینترنتی تویتر منتشر کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا چهارشنبه خطاب به آقای احمدی نژاد نوشت: ۵۴ سالگی شما پر از فرصت‌های از دست رفته بود، امیدوارم که در ۵۵ سالگی رابطه متفاوتی بین ایران و جهان برقرار کنید.

این مقام آمریکایی همچنین نوشت: تولدتان مبارک پرزیدنت احمدی‌نژاد. آن‌را با آزادی جاش فتال و شین باوئر جشن بگیرید. این چه هدیه‌ای خواهد بود.

بی بی سی نوشته است: محمود احمدی‌نژاد متولد ششم آبان ۱۳۳۵ (۲۸ اکتبر ۱۹۵۶) است و در حوالی شهرستان گرمسار به دنیا آمده است.

در همین حال "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به عنوان یکی از طرف‌های گفت‌و گو با جمهوری اسلامی از برنامه تهران برای آغاز مذاکرات با غرب از 10 نوامبر خبر داد.

اشتون پیشتر از ایران خواسته بود تا به درخواست کتبی وی برای آغاز گفت‌و گوها پاسخ رسمی و مکتوب بدهد.

گفت‌و گوهای ایران با غرب برای مدتی متوقف شده و ایران آمادگی خود را برای آغاز آن اعلام کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین