کد خبر: ۱۱۲۱۰۵
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۲
بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی؛

کاهش دما و بارش برف

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود در مناطق شمالی کشور دمای هوا بین 5 تا 10 درجه کاهش می‌یابد و در ارتفاعات نیز بارش به صورت برف خواهد بود. 

بر اساس اطلاعیه شماره 67 سازمان هواشناسی، طی روزهای یکشنبه تا پنجشنبه دمای هوا در نیمه شمالی کشور بین 5 تا 10 درجه کاهش و در نیمه جنوبی کشور بین 4 تا 8 درجه کاهش می‌یابد. 

بررسی نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد که در روز شنبه دمای هوا در بیشتر نقاط کشور به‌ویژه در سواحل دریای مازندران افزایش می‌یابد. 

سامانه سردی که اکنون در شرق دریای مدیترانه قرار دارد از نیمه‌های روز شنبه از شمال غرب وارد ایران و تا روز چهارشنبه در کشور فعال می‌شود. براین اساس وضع هوای مناطق مختلف کشور در روزهای هفته به شرح ذیل است. 

از روز شنبه ابتدا در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، بارش باران وزش باد و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود. 

این شرایط با شدت بیشتر در روز یکشنبه در استان‌های اردبیل، گیلان،مازندران، شمال آذربایجان شرقی و سپس در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در استان‌های اردبیل گیلان مازندان گلستان خراسان شمالی و رضوی ادامه می‌یابد. 

پیش‌بینی می‌شود که طی روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه بارش برف در مناطق مرتفع و سردسیر مشاهده شود. 

همچنین طی روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه ابتدا در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام و در ادامه در استان‌های همدان، لرستان، زنجان، قزوین، مرکزی، تهران، قم، سمنان و چهارمحال بختیاری، خوزستان و غرب اصفهن بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. 

شایان ذکر است پیش‌بینی می‌شود بارش در مناطق کوهستانی این استان‌ها به صورت برف باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین