کد خبر: ۱۱۲۱۱۱
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۶

اعتراض سارا پیلین به توئیتر به‌خاطر تبریک برای روز تولد احمدی‌نژاد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سارا پیلین، کاندیدای پیشین معاونت ریاست‌جمهوری آمریکا، با ارسال چند پیامک بر شبکه اجتماعی توئیتر به ارسال پیام توئیتری از سوی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا برای محمود احمدی‌نژاد، اعتراض کرد.

 فیلیپ کرولی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز پنج‌شنبه پس از این که از سوی خبرنگاران در جریان روز تولد ۵۴ سالگی محمود احمدی‌نژاد قرار گرفت، در توئیتر پیامی به این مضمون خطاب به احمدی‌نژاد  فرستاد: «رئیس‌جمهور احمدی‌نژاد، تولدتان مبارک. این تولد را با فرستادن جاش فتال و شین باوئر به خانه، جشن بگیرید. عجب هدیه‌ای خواهد بود این.»
 
به گزارش خبرگزاری‌ها، در ادامه این پیام توئیتری آمده ‌است: «۵۴اُمین سالگی شما پر از فرصت‌های از دست‌رفته‌ است. امیدوارم در ۵۵ سالگی‌تان درهای ایران را به روی روابطی متفاوت با جهان باز کنید.» 

جاش فتال و شین باوئر، دو شهروند آمریکایی، است که در ماه ژوئیه سال ۲۰۰۹ به همراه سارا شورد، شهروند دیگر آمریکایی، در مناطق مرزی عراق و ایران، توسط نیروهای مرزبان ایرانی دستگیر شدند.
 
سارا شورد در شهریورماه با وثیقه پانصد هزار دلاری آزاد شد. 

فیلیپ کراولی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا سارا پیلین که برپایه گمانه‌زنی‌های رسانه‌های آمریکایی احتمالا در پی نامزد شدن برای انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکاست در واکنش به این پیام فیلیپ کراولی، نوشت: «دولت ایالات متحده برای احمدی‌نژاد تبریک تولد می‌فرستد. سیاست خارجه حیرت‌آوری است: دشمنان را نوازش و تعظیم و تکریم می‌کنند و به هم‌پیمان‌ها کم‌محلی می‌کنند. مسلک اوباما بی‌معنی است.» 

فیلیپ کراولی نیز روز جمعه در پاسخ به اعتراض‌های خانم پیلین، با دفاع از اقدام خود به خبرنگاران گفت: «توئیت [پیامک] من تنها برای این بود که بگویم یک جشن تولد مناسب برای آقای احمدی‌نژاد، این خواهد بود که شین باوئر و جاش فتال را آزاد کند.» 

وی افزود: «نمی‌دانم چرا سارا پیلین باید به آزادی دو کوه‌نوردی که به نظر ما به اشتباه در حبس هستند اعتراض کند.»
 
باراک اوباما، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، سال گذشته برای بهبود روابط با ایران پس از سه دهه، پیشنهاد داد تا دو کشور گفت‌و گویی را آغاز کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین