کد خبر: ۱۱۲۱۴۳
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۸۹ - ۲۰:۳۲

400 خانه در کهنوج زیر گل و لای فرو رفتند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: 400 خانه مسکونی در شهر کهنوج به دلیل بارش تگرگ شدید تا ارتفاع 1.5 متر زیر گل و لای فرو رفته‌اند. 

به دلیل بارش شدید تگرگ در شهر کهنوج و جاری شدن سیلاب در حاشیه رودخانه عبوری از این شهر 400 خانه در محله‌های حسین‌آباد، جمال‌آباد و نظمیه زیر گل و لای ناشی از سیل فرو رفتند. 

هر چند که این سیلاب روز جمعه روی داده است اما به دلیل ارتفاع 1.5 متری گل و لای در معابر و خانه‌های این محله‌ها کار امداد رسانی و تخلیه گل‌و لای در این محله‌ها با کندی پیش می‌رود. 

فرماندار کهنوج اظهارداشت: عصر روز جمعه به دلیل بارش شدید تگرگ و جاری شدن سیل در دامنه‌های اطراف منازل مسکونی سیل و گل‌و لای برخی از محله‌های شهر را در بر گرفت و هم اکنون گل‌و لایی به ارتفاع 1.5 متر 400 خانه مسکونی را در بر گرفته است. 

عباس اطمینانی ادامه داد: این محله‌ها اساسا در مناطق غیرامن احداث شده‌اند و با توجه به سیل خیز بودن منطقه احتمال بروز مشکل در این مناطق وجود دارد. 

فرماندار کهنوج گفت: متاسفانه سیل در چند دقیقه این خانه‌ها را در برگرفته است و تمام وسایل برقی، پوشاک و وسایل منزل در این خانه‌ها زیر گل‌و لای ناشی از سیل قرار دارد. 

اطمینانی اضافه کرد: در ساعات ابتدایی برخی اقدام ابتدایی از جمله پلاستیک و پتو در اختیار سیل زدگان قرار گرفت و هم اکنون این افراد در خانه همسایه‌ها و یا اقوام خود اسکان دارند و در مواردی هم که نیاز بوده چادر توزیع شده است. کار تخلیه گل و لای از این محلات به دلیل کمبود پمپهای تخلیه با کندی پیش می‌رود و نیاز به پمپهای بیشتر احساس می‌شود. 

وی همچنین خواستار ارسال ماشین آلات سنگین برای خالی کردن معابر از گل‌و لای شد.در برخی منازل نیز کار شن‌ریزی صورت گرفته است. 

هم اکنون امدادگران و مردم ساکن این مناطق در حال تخلیه خانه‌ها از گل‌ولای هستند و به دلیل شدت این سیلاب در مواردی دیوار خانه‌ها نیز دچار ترک خوردگی شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۹
0
0
از آن پول سهام عدالت 40 هزار تومانی دوباره خانه درست کنند. ما که راضی نبودیم پول ما را به آنها دادند همین می‌شود.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین