کد خبر: ۱۱۲۱۷۹
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۷
‌با تصویب دو ماده از برنامه پنجم توسعه؛

مجلس وظایف جدیدی برای دولت مشخص کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیرخانه این الگو در قوه مجریه مستقر خواهد بود وروسای قوای سه گانه کشور نیز موظف شدند با اتخاذ سازوکارهای لازم در هر قوه به فرایند تهیه آن کمک کنند. 

مجلس با تصویب دوماده از برنامه پنجم وظایفی را برای دولت جهت دستیابی به جامعه‌ای متکی برارزش‌های اسلامی و انقلابی مشخص کرد. 

در جلسه علنی امروز مجلس بررسی جزییات گزارش کمیسیون تلفیق در مورد برنامه پنجم توسعه در دستور کار قرار گرفت که موادی از آن به تصویب رسید. 

براین اساس دولت موظف شد با همکاری سایر قوا الگوی توسعه اسلامی – ایرانی که مستلزم رشد و بالندگی انسان‌ها بر مواد حق و عدالت و دستیابی به جامعه‌ای متکی بر ارزش‌های اسلامی وانقلابی و تحقق شاخص‌های عدالت اجتماعی و اقتصادی باشد را تا پایان سال سوم برنامه تدوین و جهت تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد. 

این الگو نیز پس از تصویب در مجلس مبنای تهیه برنامه ششم و برنامه‌های بعدی قرار می‌گیرد. 

گفتنی است دبیرخانه این الگو در قوه مجریه مستقر خواهد بود وروسای قوای سه گانه کشور نیز موظف شدند با اتخاذ سازوکارهای لازم در هر قوه به فرایند تهیه آن کمک کنند. 

دولت با مصوبه دیگر امروز مجلس دولت را موظف کرد، براساس نقشه مهندسی فرهنگی کشور و نظامنامه پیوست فرهنگی که تا پایان سال اول برنامه به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌رسد نسبت به تهیه پیوست فرهنگی برای طرح‌های مهم و جدید اقدام کند. 

معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری نیز در ابتدای هر سال عناوین طرح‌های مهم را تهیه و به دستگاه‌های ذیربط جهت اجرا ابلاغ می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین