کد خبر: ۱۱۲۲۲۰
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۸۹ - ۲۱:۰۵
تابش، نایب‌رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس:

شیب تند هدفمندی، پیامدهای منفی دارد

نمایندگان از توضیحات دولت در جلسه غیرعلنی قانع نشدند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نایب‌رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس گفت: در جلسه غیر علنی مجلس نمایندگان از توضیحات نمایندگان دولت درباره شیب تند اجرای هدفمندی یارانه‌ها که منجر به پیامدهای منفی در جامعه می‌شود، قانع نشدند و مقرر شد در جلسه دیگر دولت توضیحات بیشتری در این‌باره بدهد. 

محمدرضا تابش، درباره جلسه غیر علنی صبح امروز یکشنبه نمایندگان با مسئولان دولت در طرح هدفمندی یارانه‌ها گفت: این جلسه با حضور وزیر اقتصاد و دارایی، محمد رضا فرزین سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی دولت و بهروز مرادی مدیر عامل سازمان هدفمندی یارنه‌ها و همچنین محمدرضا میرتاج‌الدینی معاون پارلمانی احمدی‌نژاد برگزار شد و نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و تعداد دیگری از نمایندگان حضور داشتند. 

وی ادامه داد: در این جلسه دغدغه و سئوالات نمایندگان درباره طرح هدفمندی یارانه‌ها مطرح شد که نمایندگان دولت به این دغدغه‌ها پاسخ دادند اما در برخی از مسائل پاسخ‌های دولت نمایندگان را راضی نکرد. 

تابش ادامه داد: یکی از دغدغه‌های نمایندگان اجرای صد در صدی قانون هدفمندی یارانه‌ها بود که بر اساس حرکت‌های دولت پیش‌بینی می‌شود دولت نتواند با منابعی که مجلس برای آن در نظر گرفته است این طرح را اجرا کند و تناسبی میان یارانه‌های نقدی و غیر نقدی که دولت در نظر گرفته با منابعی که مجلس تصویب کرده وجود ندارد. 

وی ادامه داد: پاسخ دولت در این باره این است که از تسهیلات سیستم بانکی برای تامین این منابع استفاده می‌کنیم و همچنین بخشی از جرائمی که در حوزه جریمه افراد دهک بالا مد نظر گرفته شده است نیز به تامین منابع کمک می‌کند. 

نایب رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس افزود: نمایندگان دولت این اطمینان را دادند که منابع این طرح همان منابعی است که مجلس تصویب کرده است. 

تابش همچنین افزود: نمایندگان دولت از شیوه اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها و حجم یارانه‌های نقدی و غیرنقدی که دولت اعلام کرده است ابراز نگرانی کردند و گفتند این روند موجب می‌شود هدفمندی یارانه‌ها با شیب تند انجام شده و فشار به جامعه آید که نمایندگان دولت در این زمینه توضیحاتی دادند اما این توضیحات قانع کننده نبود و تصمیم گرفته شد جلسه دیگری برای توضیحات بیشتر در این باره برگزار شود. 

وی پیش‌بینی کرد جلسه بعدی اواخر هفته جاری انجام شود و در این جلسه نمایندگان دولت توضیحاتی درباره اینکه چگونه می‌خواهند شیب هدفمندی یارانه‌ها را به‌گونه‌ای کنترل کنند که منجر به پیامدهای منفی نشود توضیح می‌دهند. همچنین در این جلسه به نمایندگان مجلس باید درباره بسته‌های قیمت‌گذاری نیز باید توضیحاتی داده شود. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به اینکه آیا زمان مشخصی برای آغاز هدفمندی یارانه ها در این جلسه اعلام شده است، افزود: در این جلسه زمان مشخصی اعلام نشده است اما قاعدتا ۴ ماه انتهایی سال خواهد بود و با توجه به اینکه یارانه بنزین در آبان ماه اعمال شده است یارانه‌های واریز شده برای همان ۲ ماه است. 

وی تاکید کرد: نمایندگان مجلس هم با دولت در زمینه اعلام نکردن زمان دقیق اجرای هدفمندی یارانه‌ها موافق است چرا که می‌خواهیم از تبعات ناشی از آن جلوگیری کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین