کد خبر: ۱۱۲۳۳
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۸۴ - ۱۱:۵۵

بازتاب صندوق مهر رضا در جهان

آفتاب‌‌نیوز :  جوانان ایران که اغلب از سخت بودن شرایط ازدواج شکایت دارند، بیش از هر زمان دیگری با والدین خود زندگی می کنند و اکنون صندوق مهررضا برای اختصاص به جوانان در آستانه ازدواج تشکیل شده که نخستین تحقق وعده های دولت جدید است که پول نفت را به سر سفره مردم می برد.
مهدی 24 ساله می گوید: من نمی توانم ازدواج کنم و فکر می کنم تا 24 سالگی باید کار کنم. برنامه هایی که برای کمک به ما در نظر گرفته شده بسیار خوب هستند ولی باید منتظر بمانیم تا ببینیم که آنها محقق بشوند.
ایندیپندنت می نویسد: این نخستین باری نیست که دولت ایران سعی در حل این مشکل دارد و پیشتر با طرح هایی چون ازدواج های دانشجویی قصد داشته مشکل ازدواج جوانان را برطرف کند.
بودجه در نظر گرفته شده قرار است توسط هیأت امنای محلی میان افراد تقسیم شود و آنها تصمیم می گیرند که چه مقدار بودجه به چه افرادی اختصاص داده شود. این برنامه کاملا در راستای برنامه رئیس جمهوری جدید است که در مبارزات انتخاباتی خود بر اشتغال زایی و کمک های مالی تأکید داشت.
به نوشته این روزنامه انتظارات از رئیس جمهوری جدید بسیار بالاست ولی او پس از معرفی کابینه خود در ابتدای این ماه دچار مشکلاتی شد. صندوق مهررضا شدیدا متوجه اختلاف دیدگاه های سیاسی ایران است به طوری که اقتصاددانان غرب گرا می گویند که ایران باید از خرج درآمدهای نفتی کنونی جلوگیری کند زیرا سبب تورم و افزایش واردات می شود. اما سیاستمردان پوپولیست ایران می گویند که پول نفت را باید میان نیازمندان تقسیم کرد.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۸۴/۰۶/۱۰
0
0
ظاهرا در گذشته حرفهاي دشمنان انقلاب و دولت هاي اجنبي را به اسم خودتان مطرح مي كرديد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین