کد خبر: ۱۱۲۳۴۳
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۸۹ - ۰۲:۵۴
تذکر ۱۸ نماینده به وزیر بهداشت:

دانشگاه ایران را منحل نکنید

مسئولان وزارتخانه دلیل روشنی برای این تصمیم ابراز نداشته‌اند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هجده نماینده اصول‌گرا و اصلاح طلب تهران در مجلس در تذکری به وزیر بهداشت، خواستار تجدیدنظر در تصمیم انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران شدند. 

نمایندگان در این تذکر کتبی با اشاره به آنچه که آن را “تصمیم غیرکارشناسی و نادرست انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران می‌خواندند”، درخواست کردند، از توزیع ماموریت و امکانات دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیش از سه دهه قدمت بین دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی اجتناب شود.

این نمایندگان در شرح این تذکر یادآوری کرده‌اند: برابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهانه فراهم کردن زمینه خروج عده‌ای از کارکنان دولت از تهران، تصمیم به انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران و ادغام آن در دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی گرفته شده است. به دلیل غیرکارشناسی بودن این تصمیم و عدم خروج احدی از این بابت از تهران و ایجاد عوارض اجتماعی، علمی و خدماتی (بهداشتی – درمانی) برای جامعه پزشکی و مردم عزیزمان، تجدیدنظر در تصمیم انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران را خواستاریم زیرا:

۱-در شرایطی که کشور در حال توسعه خدمات پزشکی و ارتقاء سطح علمی و گسترش فارغ‌التحصیلان رشته‌های وابسته است، انحلال دانشگاهی با قدمت بیش از سه دهه و دارای اعتبار علمی و خدمات شایسته امری نادرست می‌باشد.

۲-اضافه نمودن مسئولیت‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران به وظایف دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی که خود مسئولیت‌های متعددی در ارایه خدمات آموزشی، پژوهشی، درمانی و بهداشتی در حوزه ماموریت خود دارند (با اذعان به زحمات کشیده‌ شده در این دو دانشگاه و شایستگی‌های آنها) امری خلاف مصلحت و غیرکارشناسی است.

۳-علی‌القاعده باید برای انحلال دانشگاهی که در حال خدمت‌رسانی است و بیش از ۷۰۰ عضو هیأت علمی،‌ هزاران دانشجو و صدها کارشناس و مدیر داشته و بیمارستان‌ها و واحدهای مختلف آموزشی و خدماتی تحت مدیریت او است، دلایل قوی کارشناسی وجود داشته باشد، متاسفانه تا امروز مسئولان وزارتخانه دلیل روشنی برای این تصمیم اعلام شده ابراز نداشته‌اند.

نام نمایندگان امضاءکننده این تذکر به شرح ذیل است: علیرضا محجوب/حسین فدایی/حسین نجابت/مهدی کوچک‌زاده/بیژن نوباوه وطن/زهره الهیان/ فاطمه رهبر/ پرویز سروری/ سیدعلیرضا مرندی/ طیفه صفایی/ علی‌اصغر زارعی/ الیاس نادران/ اسماعیل کوثری/ اسدالله بادامچیان/ علیرضا زاکانی/ علی مطهری (تهران)/ علی عباسپور تهرانی‌فرد/ احمد توکلی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین