کد خبر: ۱۱۲۳۵۲
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۷

ميشل عون: عدم رسیدگی به شاهدان دروغین گفت‌و گو‌ ملی را زیر سوال می‌برد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس جریان ملی آزاد لبنان با اشاره به تحریم نشست گفت‌و گو‌های ملی، از کابینه دولت این کشور خواست تا به طور دقیق موضوع شاهدان دروغین پرونده ترور رفیق حریری را بررسی کند.

به گزارش شبکه تلویزویونی پرس‌تی‌وی، میشل عون رئیس جریان ملی آزاد لبنان با اشاره به اهمیت نشست روز چهارشنبه دولت درباره حل معضل شاهدان دروغین از کابینه لبنان خواست تا تحقیقات لازم را به طور دقیق درباره این پرونده انجام دهد.
 
وی با اشاره به اینکه در صورت حل نشدن معضل شاهدان دروغین از سوی دولت در نشست گفت‌و گو‌های ملی حاضر نخواهد شد، افزود: اگر این نشست شکست بخورد، گفت‌و گوهای ملی معنی ندارد و عملا از این پس وجود نخواهد داشت. 

رئیس جریان آزاد لبنان ادامه داد: دادگاه بین‌المللی حریری اساسا در داخل کشور باید توسط هیأت دولت تصویب و سپس رئیس‌جمهوری آن را به عنوان یک پیمان امضا می‌کرد که چنین روند قانونی در زمان تشکیل این دادگاه طی نشده است. 

عون با اشاره به نقش اسرائیل در ایجاد شبکه‌های جاسوسی در لبنان و اعتراف به ترور عماد مغنیه از فرماندهان ارشد حزب الله، صهیونیست‌ها را عامل ترور رفیق حریری در سال 2005 دانست. پرس‌تی‌وی افزود: کشور‌های ایران، سوریه و عربستان تلاش‌های خود را برای کاهش تنش و نزاع در میان گروه‌های لبنانی انجام داده‌اند و پیش از این سفرای این کشور‌ها نشستی مشترک را برای حل این موضوع در بیروت برگزار کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین