کد خبر: ۱۱۲۳۶۵
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۸
افشای فهرست طلبکاران دولت توسط باهنر

دولت با بدهی‎های تلنبار شده زیادی روبه‌روست

دولت توان بازپرداخت بدهی‎های خود را ندارد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون نظارت مجلس در جریان مخالفت با یکی از پیشنهادات اصلاحی لایحه برنامه پنجم، فهرست طلب‌کاران کلان دولت را افشا کرد. 

علی عباسپور رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات در خلال بررسی ماده 23 لایحه برنامه پنجم، پیشنهاد کرده بود که صندوق فرهنگیان با مشارکت 5درصدی از درآمد فرهنگیان و 5 درصد از منابع مالی دولت در این بخش به فعالیت اقتصادی خود ادامه دهد اما دولت با ارائه لایحه اساسنامه این صندوق به مجلس در سال اول اجرای برنامه پنجم، امکان نظارت مجلس بر عملکرد این صندوق را فراهم آورد.

این پیشنهاد ابتدا با مخالفت شکلی احمد توکلی مواجه شد و بعد محمد رضا باهنر رئیس کمیسیون تلفیق با محتوای آن مخالفت کرد.

وی با اشاره به اینکه دولت در برنامه چهارم نیز مکلف به ارائه چندین لایحه به مجلس (حدود 100 مورد) شده بود، اما این اتفاق نیفتاد و بسیاری از تکالیف برنامه اجرایی نشد، اظهار داشت: اینکه ادامه فعالیت صندوق فرهنگیان به ارائه لایحه اساسنامه‌ای از سوی دولت منوط شود، سرنوشت و آینده این صندوق را دچار مشکل می‎کند.

باهنر با بیان اینکه در حال حاضر دولت با بدهی‎های تلنبار شده زیادی روبه‌روست که باید برای آنها در طول برنامه پنجم تعیین تکلیف کرد، فهرستی از طلبکاران کلان دولت را اعلام کرد. مثلا صندوق بیمه تامین اجتماعی که 20 هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است، صندوق فرهنگیان، بنیاد شهید، وزارت نیرو و پیمانکاران آن.

به گفته وی، در حال حاضر دولت توان بازپرداخت این بدهی‎های خود را هم ندارد و از این‌رو نمی‎توان تکلیف دیگری را برای دولت ایجاد کرد و خواستار پرداخت ماهانه 5 درصد از بودجه فرهنگی کشور به صندوق فرهنگیان شد.

باهنر در نهایت از تفاهم دولت و مجلس در زمینه عدم ایجاد تکالیف مالی منجر به افزایش بدهی دولت هم خبر داد. 

با توضیحات وی بود که این پیشنهاد رای لازم را کسب نکرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین